امام جمعه شهرستان مریوان گفت: مومن واقعی هیچ‌گاه برای خداوند خالق شریک قرار نمی‌دهد و فقط به خداوند تکیه می‌کند و ترسی به دل خود راه نمی‌دهد.

 

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، ماموستا مصطفی شیرزادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مریوان ضمن دعوت از همه مردم شهرستان به گذشت، خلوص نیت، پاک کردن دل‌های خود نسبت به اشتباهات یکدیگر اظهار داشت: باید نیت‌های همه ما مسلمانان خالص باشد و در راستای رضای الهی گام برداریم.

 

وی گفت: مومن واقعی هیچ‌گاه برای خداوند خالق شریک قرار نمی‌دهد و فقط به خداوند تکیه می‌کند و ترسی به دل خود راه نمی‌دهد.

 

امام جمعه مریوان تصریح کرد: توحید یکی از اصول دین است و کسانی که به آن شک دارند هیچ‌گاه گناه آنان بخشیده نمی‌شود مگر توبه کنند و از اشتباه خود باز گردند. ایمان و اعتقاد راسخ به حق تعالی سبب می‌شود که انسان‌ها در دوران عمر زندگی خود به فکر هم‌نوعان خود باشند و از راه راست تخطی نکنند.

 

ماموستا شیرزادی افزود: برخی از افراد در طول عمر خود خواسته یا ناخواسته به وجود خداوند یکتا شرک می‌ورزند و از راه راست دور می‌شوند اما آنها در آخرت باید جوابگوی اعمال و رفتار خود باشند.

 

وی به انواع شرک از نظر علما شرک در الوهیت، خالقیت و ربوبیت اشاره نمود و گفت: از نظر خدای متعال، همۀ اقسام شرک، گمراهی محسوب شده و ظلم عظیمی به پروردگار است که قابل بخشایش نیست.

 

امام جمعه شهرستان مریوان در پایان تصریح کرد: امروزه، بعضی از فرقه‌ها این مسئله(شرک) را دست‌آویزی برای خطا شمردن نظریات دیگران قرار داده‌اند و در هر زمان و هر موضعی که خود را برای استدلال، ضعیف و دست‌خالی می‌بینند، دیگران را به شرک متهم می‌کنند که این، عملی غیر اسلامی، غیراخلاقی و انحرافی است.