سرپرست حفاظت محیط زیست شهرستان سروآباد گفت: لاشه کل وحشی توسط محیط بانان پاسگاه اورامان, در منزل شکارچی متخلف کشف و ضبط شد.

احمد خورتن روز جمعه در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر اظهار کرد: محیط بانان هنگام گشت و کنترل با شکارچی تله گذاری برخورد کردند و در تعقیب و گریز این فرد متخلف کوله پشتی خود رادر داخل خانه باغی گذاشته و متواری شد.

وی ادامه داد: با گرفتن حکم قضایی از دادستان شهرستان سروآباد خانه باغ مورد تفتیش قرار گرفت و لاشه کل وحشی در آنجا کشف و ضبط شد.

سرپرست حفاظت محیط زیست شهرستان سروآباد یادآور شد: جریمه حقوقی شکار یک راس کل وحشی(پازن) ۲۵۰ میلیون ریال و جریمه شکار یک راس بز وحشی ۷۵۰ میلیون ریال و این جدا از جریمه کیفری جرم است.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار است.

همچنین استان دارای پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.