ورزشکار موفق مریوانی رشته ورزشی کیک بوکسینگ گفت: در طول هشت سال جنگ تحمیلی، نظام اسلامی توانست با روحیه بسیجی پیروز میدان باشد، هر کشوری که دارای افرادی با چنین روحیاتی باشد بی‌شک به موفقیت‌های بزرگی دست خواهد یافت.

لایق ارغوانی بسیجی ورزشکار کیک بوکسینگ شهر مریوان در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر، اظهار کرد: بسیجی کسی است که آماده مسئولیت‌پذیری برای خدمت‌رسانی به مردم است و این کار بسیار مهم و ارزشمندی است و برای ایفای این نقش تلاش می‌نماید.

وی گفت: بسیجی شب و روز نمی‌شناسد و  در هر لحظه آمادگی لازم برای میدان‌های خطر و رشادتها را دارد به طوری که می‌توان از آن به عنوان یک انسان واقعی یاد کرد.

وی در ادامه بیان داشت: در جنگ نیز همین روحیه‌ بسیجی بود که باعث شد کشور ما افتخار پیروزی را از آن خود کند چرا که در دوران جنگ شاهد بودیم که با حضور بسیجیان در جبهه‌های جنگ همه چیز رنگ دیگری به خود می‌گرفت و پیشرفت و امید به آینده روشن‌تر می‌شد و هر کشوری که دارای افرادی با چنین روحیه‌ای باشد بی‌شک به موفقیت‌های بزرگی خواهد رسید.

ارغوانی ابراز کرد: هر جا مجاهدت هست، در آنجا حضور بسيج هست؛ مجاهدت در عرصه‌های علم، سازندگی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و همه اين مجاهدتها ادامه خواهد داشت.

این ورزشکار بسیجی در ادامه خاطر نشان کرد: هدف از تشكیل بسیج، ایجاد آمادگی لازم برای دفاع در صحنه عمل است.

ارغوانی با اشاره به فرمایشات امام (ره) که مملكت اسلامی باید همه‌اش نظامی باشد و تعلیمات نظامی داشته باشد گفت: یک بسیجی باید این فرموده امام (ره) را در سرلوحه زندگی خود قرار دهد و برای مبارزه همه جانبه با آمریكا جهانخوار كه هر روز برای گسترش تجاوزات و سبعیت خویش، چنگ و دندان نشان می‌دهد آمادگی و قدرت لازم را داشته باشد.

این ورزشکار بسیجی در پایان اظهار کرد: بنده به‌ عنوان یک مربی ورزشکار بسیجی همیشه در جهت‌دهی ورزشکارانی با اخلاق، مومن، ولایت‌مدار و پهلوان تلاش کرده‌ام و بر خود لازم می‌دانم که در این راستا گام‌های بلند و بیشتری را بردارم.