مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان کردستان مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی فاضلاب نواحی منفصل شهری سنندج، روستاهای بالادست سد ژاوه و تکمیل تصفیه خانه‌های فاضلاب شهر سنندج و روستاهای ای سنندج، مریوان و دیواندره در نظر گرفته شده و قرار است از سوی دفتر رئیس جمهور این میزان اعتبار ابلاغ شود.

به گزارش زریوار خبر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، محمد فرهاد در جمع خبرنگاران به منظور حفظ و حراست از سد ژاوه به عنوان یک منبع مهم تأمین آب باید فاضلاب روستاهای بالادست این سد ساماندهی شود تا هم حفظ و حراست از محیط زیست انجام و هم از ورود فاضلاب به کاسه سد ژاوه جلوگیری شود.

وی تصریج کرد: در همین راستا پروژه ارتقای کمی و کیفی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنندج نیز به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اجرا شد و در سفر اخیر رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

فرهاد افزود: اجرای این پروژه با هدف حفظ سلامت آب سد ژاوه بود.

وی افزود: در همین راستا با هدف اجرای شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج و نیز ساماندهی فاضلاب نواحی منفصل شهری سنندج و روستاهای بالادست سد ژاوه، ۶۰۰ میلیارد تومان منظور شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: علاوه بر این ۶۰۰ میلیارد تومان، ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای تکمیل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مریوان و دیواندره و همچنین باقی‌مانده طلب پیمانکار تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج نیز از سوی دفتر رئیس جمهور قرار است ابلاغ شود.

فرهاد ابراز امیدواری کرد، بس از جذب و هزینه این مبلغ به حوزه فاضلاب استان، شاهد رشد و ارتقای چشمگیر شاخص‌های این حوزه باشیم.

وی در پایان با اشاره به دور دوم سفر رئیس جمهور به استان در هفته گذشته گفت: پروژه‌های تصفیه‌خانه آب شهر دیواندره و طرح ارتقای کمی و کیفی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنندج با هزینه مجموع ۷۵۰ میلیارد تومان به صورت همزمان با سایر طرح‌های وزارت نیرو در کردستان توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.