در پی شهادت فرمانده یحیی سنوار، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی، با تأکید بر استمرار جبهه مقاومت و ریشه‌دار بودن آن در آموزه‌های اسلامی، اعلام کردند: «حماس زنده است و زنده خواهد ماند»، و بر عزم و اراده جوانان مسلمان در ادامه مسیر مبارزه تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، در پیامی که دیروز (شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳) از سوی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی، به ملت‌های مسلمان و جوانان غیور منطقه ارسال شد، تأکید شد که جبهه مقاومت با وجود فقدان فرمانده یحیی سنوار، همچنان به پیشروی خود ادامه خواهد داد.

ا

یشان در این پیام با تجلیل از مجاهد قهرمان، فقدان سنوار را دردناک توصیف کردند، اما خاطرنشان کردند که جبهه مقاومت با شهادت شخصیت‌های برجسته‌ای چون شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، رنتیسی و اسماعیل هنیه هرگز متوقف نشده و نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها نگاهی مکانیکی به ساختار نیروهای مقاومت دارند، بر این نکته تأکید کردند که ریشه مقاومت از آموزه‌های نورانی اسلام نشأت می‌گیرد و متکی به افراد نیست. دکترین مقاومت بر اصول و اراده جمعی در تقابل با صهیونیست‌ها استوار است و شهادت یحیی سنوار به نوعی در دل جوانان فلسطینی و غیر فلسطینی یک رستاخیز ایجاد کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین اشاره کردند که زندگی و شهادت سنوار به قصه و داستان حماسی برای نسل آینده مقاومت تبدیل خواهد شد. ایشان تأکید کردند که سازمان مقاومت با وجود شهادت فرماندهان و رهبرانش در میدان نبرد، نه تنها متوقف نخواهد شد، بلکه سربازان و پیروانش با اعتقاد و اعتماد بیشتری در میدان باقی خواهند ماند و این همان نکته کلیدی «حماس زنده است و زنده خواهد ماند» است.

یادداشت؛ حسین عباسیان