امام‌جمعه موقت مریوان گفت: سپاه پاسداران مانند خاری در چشم‌های دشمنان انقلاب اسلامی است چرا که در قدرت نظامی حرف اول منطقه را می‌زند.

ماموستا عثمان کریمی امام‌جمعه موقت مریوان در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی» خاطرنشان کرد: باتوجه‌به این که در سال ۱۳۵۷ انقلاب شکوهمند نظام جمهوری اسلامی ایران پیروز شد؛ ولی در آن زمان یک ارتش مجهز و مدرن نداشتیم، بنابراین امام راحل (ره) فرمان تشکیل سپاه پاسداران را صادر کردند و در سراسر کشور ایران اسلامی همه جوانان به‌ویژه دانشجویان در دانشگاه‌ها وارد صحنه شدند.

امام‌جمعه موقت مریوان تصریح کرد: سپاه از اول انقلاب به‌صورت یک کارگروه بود که برای حفاظت‌ها و… تشکیل شده بود و قدرت آن‌چنانی نداشت. نه دوره‌های نظامی و نه دوره‌های ویژه را ندیده بود و کشورهای بیگانه نمی‌گذاشتند سپاه پاسداران به آن قدرت خودش برسد تا اینکه کم‌کم قدرت پیدا کرد.

وی گفت: در سال ۱۳۵۹ کشورهای دول غربی و در رأس آنان آمریکا جنایت‌کار برای به‌هم‌زدن قوام جمهوری اسلامی به ایران آمدند و صدام حسین را تعیین نمودند.

ماموستا کریمی در ادامه افزود: در ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹ حمله گسترده هوایی، دریایی و زمینی به ایران اسلامی کردند و می‌خواستند این انقلاب را در ابتدا که یک درخت نوپا بود اجازه رشد ندهند که الحمدلله موفق نشدند.

ماموستا کریمی در ادامه افزود: جوانانی مثل شهید طهرانی مقدم این مرد جوان و مؤمن در ساخت موشک وارد عمل شد و توانست موشک‌های پرقدرتی بسازد اگر چه شهید در حال حاضر خودش حضور ندارد؛ اما موشک‌های وی حضور دارند.

وی به قسمتی از وصیت‌نامه شهید طهرانی مقدم در ساخت موشک بیان نموده است، اشاره کرد و گفت: «لزوم این موشک‌ها را مسئولین و نیروهای سپاه در آینده می‌فهمند که چه ارزشی دارد»

امام‌جمعه موقت مریوان خاطرنشان کرد: امروزه قدرت دفاعی ایران در خاورمیانه حرف اول را می‌زند، چه کسی بعد از جنگ جهانی دوم جرئت داشت به پایگاه‌های آمریکا حمله کند؟ یقیناً هیچ کشوری جرئت نداشت، زمانی که شهید سلیمانی شهید شدند.

هوافضای سپاه پاسداران در رأس قوام جمهوری اسلامی پایگاه عین الاسد آمریکایی‌ها را مورد موشک قرار دادند که بیانگر قدرت نظامی و موشکی سپاه پاسداران است.

وی در ادامه بیان کرد: امروز ایران از لحاظ قدرت نظامی در منطقه حرف اول را می‌زند اگر از نظر نظامی به دوران دفاع مقدس برگردیم و ارزیابی شود جوانان ایرانی آن‌قدر تسلیحات نظامی را ساخته‌اند که نیازی به خرید تسلیحات از دیگر کشورها نیست و تاحدی‌که از تسلیحات نظامی خود به کشورهای مسلمان و خاورمیانه صادر می‌نماید.

ماموستا کریمی ابراز کرد: سپاه پاسداران در ابتدا یک نهاد انقلابی و یک درخت نوپا بود و امروزه قدرتمندترین تشکیلات نظامی، بسیجی و ارتش بیست‌میلیونی را داراست یعنی در واقع دو قدرت نظامی؛ سپاه و ارتش زیر نظر وزارت دفاع و در رأس آنان تحت فرماندهی مقام معظم رهبری است.