کارگردان و بازیگر مشهور سینما در هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، با ابراز خوشحالی از حضور در این رویداد فرهنگی، به تأثیرات مثبت تئاتر خیابانی بر جامعه و اهمیت حمایت از این جشنواره اشاره کرد.

مرضیه برومند کارگردان، بازیگر سینما و داور مسابقه بین‌الملل در جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در پارک ملت این شهرستان در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر به نقل از کردتودی، با ابراز خوشحالی از حضور در این جشنواره گفت: خیلی خوشحالم که در میان مردم هنردوست و مهمان‌نواز این شهر زیبا و دریاچه زریبار هستم.

برومند با اشاره به برگزاری هفدهمین دوره این جشنواره، اظهار داشت: به دلیل مشغله‌های کاری، نتوانسته بود در دوره‌های قبلی شرکت کند، اما امسال با دعوت مسئولین، فرصتی برای حضور پیدا کرده است.

وی افزود: خیلی به من خوش گذشت و کارهای خوبی را دیدم. مهم‌ترین نکته این است که مردم کنار هم جمع شده‌اند و تئاتر و موسیقی را تجربه می‌کنند.

این هنرمند با تأکید بر تأثیرات مثبت تئاتر خیابانی بر جامعه، گفت: حرکت‌های جمعی شاد، هم آموزنده است و هم روحیه می‌دهد و ایجاد وحدت می‌کند. مردم مریوان در این چند سال به تئاتر خیابانی عادت کرده‌اند و مسئولین نیز با آن‌ها همراهی می‌کنند.

برومند همچنین به اهمیت اطلاع‌رسانی و تبلیغات برای جذب گردشگران به این جشنواره اشاره کرد و گفت: اگر شرایطی فراهم شود و تبلیغات بیشتری انجام شود، می‌توان به اقتصاد شهر نیز کمک کرد. بسیاری از جشنواره‌ها در شهرهای کوچک اروپا آغاز شده و اکنون به شهرت و رونق اقتصادی دست یافته‌اند.

وی در پایان آرزوی موفقیت برای هنرمندان کُرد به‌ویژه مردم خوب کردستان و مریوان کرد و از مسئولین خواست تا از این جشنواره حمایت کنند تا سال‌به‌سال بهتر و پرشورتر برگزار شود.

انتهای خبر/