رئیس دامپزشکی مریوان گفت: در راستای ارتقاء سلامت دام‌ها و پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی، شبکه دامپزشکی مریوان با برگزاری اردوی جهادی در روستای هانه شیخان، موفق به واکسیناسیون ۷۰۶ رأس دام سبک و ۳۵ رأس دام سنگین شد.

عبدالرحمن رستمی، رئیس شبکه دامپزشکی مریوان، در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر، به مناسبت روز ملی و هفته دامپزشکی، ضمن تبریک به‌تمامی فعالان و زحمت‌کشان این عرصه، از مجموعه اقدامات انجام شده در این هفته خبر داد.

رئیس شبکه دامپزشکی مریوان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین این اقدامات، برگزاری اردوی جهادی در روستای هانه شیخان از توابع شهرستان مریوان بود.

وی تصریح کرد: در این اردو، تعداد ۳۵ رأس دام سنگین و ۷۰۶ رأس دام سبک علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

رستمی همچنین به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دامداران اشاره کرد و گفت: این کلاس‌ها به‌منظور آشنایی دامداران با بیماری‌های مهمی همچون بروسلوز، شاربن، تب کریمه کنگو، PPR و هاری و همچنین اهمیت انجام واکسیناسیون برای پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها برگزار شد.

وی افزود: در این اردو، علاوه بر واکسیناسیون دام‌ها، تعداد ۹۰ عدد بروشور، پمفلت و تراکت آموزشی نیز در بین مردم توزیع و نصب شد. همچنین، مساحت ۴۰۰۰ مترمربع از جایگاه نگهداری دام علیه انواع انگل‌های خارجی سم‌پاشی گردید.