امام‌جمعه قبای بهاران مریوان با اشاره به ملاقات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با ائمه جمعه اهل‌سنت سراسر کشور اظهار کرد: این دیدار نشانه‌ای از توجه ویژه به مناطق سنی‌نشین و ضرورت وحدت بین اهل‌سنت و اهل‌تشیع در ایران را می‌توان دانست.

ماموستا امجد محمودی، امام‌جمعه قبای بهاران مریوان، در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر، ضمن فرارسیدن ماه مبارک ربیع‌الاول و گرامیداشت هفته وحدت، بر اهمیت وحدت و یکپارچگی مسلمانان تأکید کرد.

وی با اشاره به ملاقات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با ائمه جمعه اهل‌سنت سراسر کشور اظهار کرد: این دیدار نشانه‌ای از توجه ویژه به مناطق سنی‌نشین و ضرورت وحدت بین اهل‌سنت و اهل‌تشیع در ایران را می‌توان دانست.

ماموستا محمودی با بیان اینکه مسئله وحدت یک دستور الهی و توصیه اکید رسول اکرم (ص) است، گفت: اگر امت اسلامی با پرهیز از اختلافات جزئی به مرجع اصلی یعنی قرآن و سنت پیامبر (ص) بازگردند، می‌توانند در برابر دشمنان دین و کسانی که به دنبال تفرقه‌افکنی هستند، ایستادگی کنند.

وی همچنین به حملات رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های فلسطینی اشاره کرد و افزود: ما نزدیک به یک سال است که شاهد آماج حملات رژیم غاصب به بیت‌المقدس و غزه هستیم که منجر به شهادت بیش از ۲۵ هزار نفر شده است. مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف باید در رأس اولویت‌های جهان اسلام قرار گیرد.

امام‌جمعه قبای بهاران مریوان در پایان تأکید کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص پرهیز از اختلاف‌افکنی و توجه به وحدت باید منبع خیروبرکت برای امت اسلامی و علمای اهل‌سنت باشد و هرگونه خدشه به این وحدت در فضای مجازی به نفع اسلام و مسلمانان نخواهد بود.