خانه کشتی مریوان که در سال‌های گذشته با چالش‌های زیادی روبرو بوده و نتوانسته به پیشرفت‌های مورد انتظار دست یابد، اکنون با برنامه‌ریزی‌های جدید و حمایت‌های لازم در آستانه یک تحول بزرگ و جهش به‌سوی موفقیت‌های بیشتر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار «زریوار خبر»، به نقل از کردتودی، خانه کشتی مریوان که در سال‌های گذشته با چالش‌های زیادی روبرو بوده و نتوانسته به پیشرفت‌های مورد انتظار دست یابد، اکنون با برنامه‌ریزی‌های جدید و حمایت‌های لازم در آستانه یک تحول بزرگ و جهش به‌سوی موفقیت‌های بیشتر قرار دارد.

با تلاش و همت ورزشکاران و مربیان، خانه کشتی مریوان در آستانه پیشرفت و آماده‌سازی است تا در مسیر قهرمانی گام بردارد و استعدادهای جوانان را به اوج برساند.

جلال خوش‌نواز در گفتگو با خبرنگار «زریوار خبر»، به نقل از کردتودی، اظهار کرد: هیئت کشتی مریوان با در اختیار داشتن فضای ۸۰۰ مترمربع جهت فعالیت ورزشی با ۴۵۰ ورزشکار در رشته‌های فرنگی و آزاد در تمامی رده‌های سنی شروع به فعالیت نموده است و در حال حاضر ۶ شیفت فعال یعنی ۲ شیفت فرنگی و ۴ شیفت آزاد دارد.

رئیس هیئت کشتی مریوان بیان داشت: سالن خانه کشتی مریوان ۶۰۰ مترمربع زیربنا دارد و دارای خوابگاهی مجهز با ۴۰ تخت است که در چندین سال گذشته رشته کشتی یا رشته‌های دیگر شهرستان مریوان سابقه نداشته‌اند که خوابگاهی برای خود مهیا سازند؛ ولی اکنون هیئت خانه کشتی شهرستان به همت مسئولین و رئیس هیئت کشتی استان کردستان توانسته است خوابگاهی مجهز جهت اسکان، رفاه ورزشکاران و مسابقاتی که در این شهرستان برگزار می‌شود مهیا و فراهم سازد.


وی گفت: اگر اداره ورزش و جوانان مریوان با هیئت خانه کشتی شهرستان همکاری و مشارکت نماید این هیئت تمایل به ایجاد یک پایگاه قهرمانی ورزشی با هزینه شخصی است.

وی تصریح کرد: سالن قدیمی خانه کشتی مریوان که روبروی اداره ورزش و جوانان شهرستان قرار دارد و حال حاضر مورداستفاده نیست هیئت خانه کشتی شهرستان تمایل دارد آن را به پایگاهی قهرمانی تبدیل نماید نه فقط برای رشته ورزشی کشتی، بلکه تمامی ورزشکاران مریوان اعم از رشته‌های مختلف می‌توانند در آن فعالیت و استفاده نمایند؛ لذا این هیئت از مسئولین ذی‌ربط درخواست همکاری و مساعدت دارد که در این زمینه حمایت و پشتیبانی خود را اعلام فرمایند.

تلاش‌ برای ارتقای ورزش و برگزاری رویدادهای بین‌المللی

محسن ایل‌بیگی مربی کشتی آزاد شهر مریوان اظهار کرد: رئیس هیئت کشتی مریوان در طول چند سالی که مسئولیت هیئت کشتی این شهرستان را برعهده گرفته است با پیگیری‌های لازم توانسته کارهای بزرگی از جمله: برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی، برگزاری اردوی تیم ملی نونهالان کشتی آزاد و فرنگی را در شهرستان مریوان انجام دهد که در سالیان گذشته صورت نگرفته است.

وی افزود: رئیس هیئت کشتی مریوان حال حاضر پیگیر انجام کارهایی از قبیل: برگزاری کلاس دانش‌افزایی در علم تمرین و آسیب‌شناسی، برگزاری کلاس دانش‌افزایی برای مربیان کشتی آزاد و فرنگی است که در شهرستان برگزار نماید.

 برنامه‌های جدید برای شکوفایی استعدادها

افشین احمدی مربی رسمی فدراسیون کشتی مریوان اظهار داشت: در چند سال اخیر، فعالیت‌های خانه کشتی مریوان به دلایلی خوب نبوده است. اما اکنون رئیس هیئت کشتی استان و شهرستان در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی است و این مسئولیت را به ما مربیان سپرده‌اند تا آن‌ها را اجرا کنیم. امیدواریم باتوجه‌به استعدادهایی که در مربیان و ورزشکاران این شهرستان وجود دارد، در آینده نتایج خوبی بگیریم.

وی افزود: یکی از دلایل ضعف فعالیت خانه کشتی در شهر مریوان در سال‌های گذشته، موقعیت جغرافیایی این شهر بوده است. به‌عنوان‌مثال، وقتی که یک اردو یک‌روزه در مرکز استان برگزار می‌شود، مسافت طولانی باعث خستگی ورزشکاران می‌شود و این موضوع بر کیفیت فعالیت آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. اگر اردوها به مدت دو روز برگزار شوند، ورزشکاران می‌توانند استراحت بیشتری داشته باشند و این موضوع می‌تواند به موفقیت بیشتری منجر شود.

سالن خانه کشتی مریوان آماده میزبانی مسابقات استانی و کشوری 

هیوا رحیمی دبیر هیئت کشتی شهرستان مریوان اظهار کرد: سالن خانه کشتی مریوان یکی از باکیفیت‌ترین سالن‌های غرب کشور است که آمادگی میزبانی مسابقات استانی و کشوری را دارد.

دبیر هیئت کشتی شهرستان مریوان تصریح کرد: باتوجه‌به پتانسیلی که در شهرستان مریوان است و از سوی دیگر خانه کشتی شهرستان امکانات و خوابگاهی که در اختیار دارد امیدواریم شاهد رویدادهای خوب ورزشی در این شهرستان باشیم.

وی گفت: چند ماه پیش بود که مسابقات بین‌المللی در شهرستان مریوان با بهترین کیفیت برگزار شد امید است بتوانیم در آینده نزدیک شاهد این چنین رویدادهایی باشیم.

انتهای خبر/