مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، به نقل از فارس، علی‌اصغر دریایی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج از برگزاری هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان خبر داد و اظهار داشت: در چند سال اخیر به دلیل محدودیت‌های کرونا وجهه بین‌المللی این جشنواره کاهش یافته بود اما امسال عنوان بین‌المللی آن هم محقق خواهد شد.به گفته وی، این جشنواره ۲۰ تا ۲۴ مهرماه امسال برگزار خواهد شد و تاکنون ۴۰ گروه خارجی برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.به گفته وی، نقطه قوت جشنواره‌های کردستان و خاصتا تئاتر خیابانی مریوان، رسانه‌ها هستند که در پوشش برگزاری این جشنواره اهتمام جدی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، تقویت امید و نشاط اجتماعی، تقویت همدلی و مشارکت اجتماعی، ارتباط بی‌واسطه با مخاطبان و شهروندان برای انتقال مفاهیم تئاتر خیابانی، ایجاد امکانی برای تبادل تجربه‌های نو را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

وی موضوعات جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را شعار سال، جوانی جمعیت، وفاق و همدلی و نشاط اجتماعی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج ارزش‌های اسلامی و انقلاب اسلامی، توجه به محیط زیست، گردشگری، توجه به صلح بین ملت‌ها و توجه به آسیب‌های اجتماعی را برشمرد.

دریایی تصریح کرد: امسال گروه‌های تاپ بین‌المللی در تئاتر خیابانی مریوان حضور حواهند یافت.

وی ادامه داد: این جشنواره در نقطه صفر مرزی برگزار می‌شود که حضور هنرمندانی از سراسر کشور و کشورهای خارجی بیانگر امنیت پایدار در کردستان و جداره مرز ایران است.

دریایی افزود: جشنواره مریوان مایه خیر و برکت شده و دو سال است که زمینه‌ساز برگزاری موسیقی خیابانی اقوام ایرانی در کامیاران شده که در اختتامیه سال گذشته ۶ هزار نفر حضور داشتند و این اقتباس از تئاتر خیابانی مریوان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان تصریح کرد: امسال با هماهنگی دفتر انجمن موسیقی، جشنواره کردی موسیقی هم برگزار خواهد شد.وی از برگزاری نوزدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز هم خبر داد و گفت: اسماعیل پاشایی به عنوان دبیر این جشنواره انتخاب شده و با قوت برگزار خواهد شد.