فرمانده سپاه شهرستان مریوان گفت: در هفته بسیج امسال، ۱۵۸ برنامه در شهرستان‌ مریوان توسط بسیج نواحی و اقشار برگزار می‌شود.

🔹به گزارش خبرنگار زریوار خبر، شامگاه امروز سرهنگ قیصر امیدی فرمانده سپاه شهرستان مریوان در نشستی با خبرنگاران مریوان که بمناسبت هفته بسیج برگزار شد ضمن تبریک این هفته، گفت: بسیج در همه نهادها حضور دارد و فراتر از مجموعه سپاه پاسداران است.

🔹فرمانده سپاه شهرستان مریوان با بیان اینکه باید به علت نامگذاری بسیج اشاره کنیم و بدانیم که بسیج از کجا شروع شد، باید به قبل از انقلاب برگردیم در شرایطی که قبل از انقلاب، آمریکا در کشور ما جولان می‌داد بعد از پیروزی انقلاب نقش توده‌های مردم باعث کوتاه شدن دست ایادی استکبار شد. ۵ آذر ۱۳۵۸ با فرمان بنیان‌گذار جمهوری‌اسلامی سازمان بسیج تشکیل شد و باید بدانیم تفکر بسیج مختص به انقلاب اسلامی ایران نیست و باید گفت از زمان پیامبر گرامی اسلام برای ترویج دین و اسلام با تشکیل توده مردم، تفکر بسیج شکل گرفته است.

🔹وی ادامه داد: بعد از انقلاب، جنگ تحمیلی با سردمداری عراق و تجهیز همه جانبه کشورهای غربی و عربی آغاز شد این در شرایطی بود که انقلاب نوپا بود و نیروهای مسلح کشور انسجام لازم را نداشتند، وجود بسيج در کنار نیروهای مسلح نقشه دشمنان نظام اسلامی را در همه جبهه‌ها نقش برآب کرد. بعد از جنگ هم بسیج پای ثابت امنیت کشور بود، در اتفاقات و رویدادهای طبیعی سیل و زلزله و … بسیج حضور فعال داشته است.

🔹وی با اشاره به اینکه خصوصیات بسیجیان خاص و ویژه است، گفت: بسیجی بی‌منت و بی‌ادعا است و اهل گله و شکایت نیست و همین ویژگی‌ها از خصوصیات بارز بسیج است. هم اکنون که با شما سخن می‌گویم نزدیک به ۲ هزار نفر از بسیجیان مشغول تامین امنیت این شهرستان هستند.

🔹️ امیدی با اشاره به برنامه متنوع هفته بسیج در هفته جاری، اظهار داشت: ۱۵۸ عنوان برنامه با ۴۳ برنامه شاخص در این شهرستان اجرایی می شوند. شاخص‌ترین این برنامه ها دیدار با بیش از هزار نفر از بازنشستگان سپاه و خانواده‌ها آنها با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان است، اهدای ۶۹ جهیزیه توسط کمیته امداد و سپاه، برگزاری بازهای بومی و محلی، رزمایش، یادواره شهدا، ویزیت رایگان و… از دیگر برنامه‌های شاخص هفته بسیج است.

🔹️ وی در بخشی ديگر از سخنان خود، گفت: شرايط حاکم بر جهان، بیان و انعکاس واقعیت‌ها را مهم کرده است، سکوت ما نسبت به اتفاقات پیرامون می‌تواند واقعیت‌ها را وارونه جلوه دهد و حق را ناحق جلوه دهد اگر تفکر بسیجی داشته باشیم قطعاً واقعیت‌ها را آنچنان که هست می‌بینیم. تفکر بسیج به عنوان یک الگو در بسیاری از کشورهای دنیا بخصوص کشورهای اسلامی شکل گرفته است و این بزرگترین دستاورد بسیج است.