روز یکشنبه ۳۱ تیرماه کلیپی از مدیریت یکی از واحدهای بوم‌گردی به بهانه طرح مشکلاتشان منتشر شد که هتاکی به مسئولان را به‌عنوان تاکتیک تبلیغاتی برای تبلیغ این واحد بوم‌گردی به آن‌ها پیشنهاد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، روز یکشنبه ۳۱ تیرماه کلیپی از مدیریت یکی از واحدهای بوم‌گردی به بهانه طرح مشکلاتشان منتشر شد که هتاکی به مسئولان را به‌عنوان تاکتیک تبلیغاتی برای تبلیغ این واحد بوم‌گردی به آن‌ها پیشنهاد کرده‌اند.

اما واقعیت ماجرا چیست؟

 این اقامتگاه گردشگری در جاده حسین‌آباد -اورامان تخت نرسیده به روستای دزلی در سه‌راهی بهرام‌آباد واقع است.

فرمانداری سروآباد در واکنش به این ویدیو در جوابیه‌ای اظهار داشت؛

نامبرده در ابتدا بدون مجوز اقدام به تغییر کاربری اراضی کشاورزی و بدون رعایت ضوابط و قوانین ساخت‌وساز و میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دست‌به‌کار ساخت اقامتگاه شد.

بر اساس ضوابط تأسیس اماکن گردشگری بایستی محدثات ۵/۱۲ متر از آکس جاده را به‌عنوان حریم رعایت کنند.

اما وی ضوابط را رعایت نکرده است که ممکن است منجر به آسیب رسیدن به استفاده کنندگان از اقامتگاه به دلیل احتمال انحراف خودروهای عبوری و بروز تصادفات شود.

همچنین در سال ۱۴۰۲ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از نامبرده شکایت کرد و هم اکنون حکم دادگاه مبنی بر تخریب ۵ متر عرض در ۱۲ متر طول و عدم استفاده از درب ورودی  و پرداخت ۱۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال جریمه صادر شده است.

آقای قادرپور و همسرشان به‌تازگی در پیج اینستاگرام خود با انتشار تصاویری زنده با مخاطب قراردادن استاندار کردستان و فرماندار سروآباد، تهمت ناروا به مسئولان (استاندار و فرماندار به‌اندازه من برای اشتغال و کارآفرینی کردستان و اورمان کاری نکرده‌اند) وارد نموده و دعوت به بازنشر آن منجر به برانگیختن احساسات عمومی و متشنج کردن فضای مجازی شده است.

 همچنین باتوجه‌به فاصله اقامتگاه از سکونتگاه‌های شهری و روستایی این مکان دسترسی به آب شرب بهداشتی ندارد که پس از ورود مسئولان شبکه بهداشت شهرستان سروآباد به موضوع، قادرپور علاوه بر اعتراض به‌حکم دادگاه، با استناد به اینکه دارای مجوز است عنوان نموده است مسئولان بایستی آب شرب این اقامتگاه را تأمین کنند، زیرا دارای مجوز است و مدعی است اگر امکان تأمین آب نبوده چرا به او مجوز داده شده است.

نامبرده به‌خاطر اظهارات نادرست در فضای مجازی تاکنون چندین بار توسط دادگاه بازخواست و توجیه شده است که متأسفانه به چنین فعالیت‌هایی ادامه داده است.

در قالب تسهیل کاری و کمک به اشتغال و کارآفرینی، خارج‌ازنوبت و بدون رعایت تشریفات اداری، زمین نامبرده توسط جهاد کشاورزی تغییر کاربری داده شد.

متعاقب آن و در همان راستا مجوز او با کمک معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری توسط اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری (مشروط به رعایت ضوابط) تحویل داده شد.

 لازم است به استحضار مردم شریف استان کردستان برسانیم که به نامبرده ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در قالب تبصره ۱۸ اعطا شده است که رسید اولین قسط آن هم ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۳ است.

انتهای خبر/