عدم تعیین تکلیف اراضی شهر جدید چناره یکی از مشکلات بخش سرشیو مریوان بود که بعد از ۱۳ سال بلاتکلیفی با استقرار دولت سیزدهم رفع مشکل شد و آهنگ توسعه در این منطقه شدت یافت.  

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، آیین کلنگ‌زنی ساماندهی محور مواصلاتی مریوان سقز (احداث بلوار اصلی شهر چناره) روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه با حضور فرماندار مریوان، مدیر کل ورزش و جوانان استان، شهردار چناره و جمعی از مسئولین شهرستانی برگزار شد و اسماعیل احمدی فرماندار شهر مریوان در جریان این مراسم خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات بخش سرشیو مریوان عدم تعیین تکلیف اراضی شهر جدید چناره بود که بعد از ۱۳ سال بلاتکلیفی با استقرار دولت سیزدهم رفع مشکل شد و آهنگ توسعه در این منطقه شدت یافت.

فرماندار مریوان بیان داشت: یکی از اقدامات اساسی و مؤثر دولت سیزدهم در شهرستان مریوان در بخش سرشیو بود که بعد از افتتاح سد گاران یکی از مشکلاتی که در این بخش وجود داشت عدم تعیین تکلیف اراضی شهر جدید چناره بود.

وی افزود: بعد از ۱۳ سال بلاتکلیفی و مشکلاتی که در این حوزه وجود داشت با استقرار دولت سیزدهم و رویکرد این دولت مبنی بر رفع مشکلات و تسهیل امر توسعه در شهرستان بود.

احمدی اذعان داشت: با همکاری ادارات منابع آب، شهرداری، بخشداری، ثبت و اسناد، سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط مسئله بلاتکلیفی اراضی پایین‌دست سد گاران که عمدتاً در محدوده شهر چناره بود رفع مشکل شد و با رفع این مشکل آهنگ توسعه در این منطقه قوت و شدت یافت.

وی گفت: بعد از ساخت چمن مصنوعی، احداث پارک و فضای سبز مناسب امروز آیین کلنگ‌زنی بلوار ورودی شهر چناره انجام شد که یک اتفاق مهمی در توسعه این شهر و منطقه است.

فرماندار مریوان در پایان از بهره‌برداری مرکز بهداشتی درمانی شهر چناره در چند روز آینده خبر داد و گفت: مسکن ملی در شهر چناره جزو پروژه‌های مستقر است که مشکلی ندارد و حکایت از رونق و آبادانی این منطقه است و به‌زودی مرکز بهداشتی درمانی شهر چناره مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.


پروژه ساماندهی محور مواصلاتی مریوان سقز وارد فاز اجرایی شد

برهان بهاردوست شهردار شهر چناره در این مراسم اظهار داشت: آیین کلنگ‌زنی ساماندهی محور مواصلاتی مریوان به سقز در محدوده شهر چناره با طول ۶۵۰ متر در دو لاین ۹ متری یک لاین کندرو ۵ متری از ضلع غربی رفیوژ وسط ۲ متری وارد فاز اجرایی شد.

شهردار شهر چناره در ادامه افزود: هزینه برآورد اولیه این پروژه با فهرست‌بهای سال ۱۴۰۳ اعتبار ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ذیحسابی و تأمین قیر در دست اجرا است.