در آستانه عید سعید قربان به همت خیرین و انجمن حمایت زندانیان شهرستان مریوان، تعداد ۶ نفر زندانی محکوم مالی و جرائم غیرعمد زندان این شهرستان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش خبرنگار «زریوار خبر»، در آستانه عید سعید قربان، در مراسمی با حضور معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان کردستان، امام‌جمعه و دادستان مریوان، دادستان و رئیس دادگستری سروآباد و جمعی از مسئولین و خیرین، ۶ نفر از زندانیان محکوم مالی و جرائم غیرعمد از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

در این مراسم، ماموستا شیرزادی امام‌جمعه مریوان، در سخنانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص کمک به هم نوع و ضمن تقدیر از خیرین، گفت: عمل انسانی و خیرخواهانه خیرین مریوانی ستودنی است و همواره یاری‌دهنده انجمن حمایت زندانیان هستند.

وی افزود: پاداش نیکوکاران و خیرین در نزد خداوند متعال فراتر از چیزی است که در ذهن ما می‌گنجد و خیرین نوع‌دوست با این اقدامات، خیر دنیا و آخرت را برای خود می‌خرند.

شهبازی معاون، سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان کردستان نیز در این مراسم با اشاره به رکوردشکنی خیرین مریوانی در جشن گلریزان امسال، گفت: شهرستان مریوان با حمایت میلیاردی در جشن گلریزان امسال، در سطح کشور جایگاه خیلی خوبی را به دست آورده که مرهون همدلی و انسان‌دوستی خیرین است.

سید عمر باختر مدیر انجمن حمایت از زندانیان مریوان در ادامه مراسم گفت: ۱۳ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال با کمک خیرین و انجمن حمایت زندانیان مریوان برای شاکی زندانیان پرداخت گردید و یکی از زندانیان ۱۴ سال در زندان به سر می‌برد که آزاد شد.

در پایان مراسم با حضور مسئولین و اهدای شاخه گل و نامه آزادی به زندانیان یادشده، این ۶ نفر به آغوش گرم خانواده و جامعه بازگشتند.