امام‌جمعه قبای مریوان گفت: دیدگاه اهل‌سنت به‌ویژه نسبت به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) یک دیدگاه قرآنی است و معتقدیم که خداوند متعال نسبت به اهل‌بیت نبوت توجه ویژه‌ای داشته است.

ماموستا امجد محمودی در گفتگو با خبرنگار «زریوار خبر» به نقل از کردتودی، ضمن گرامیداشت دهه کرامت و نیز با بیان تقدیر و تشکر از دست‌اندرکارانی که مشغول نشر و ترویج زندگی‌نامه ائمه اطهار هستند، گفت: دیدگاه اهل‌سنت به‌ویژه نسبت به اهل‌بیت عصمت و طهارت یک دیدگاه قرآنی است و معتقدیم که خداوند متعال نسبت به اهل‌بیت نبوت (ع) توجه ویژه‌ای داشته است.

وی افزود: رسول اکرم (ص) در ادوار گذشته اگر مناسبتی بوده باشد جهت عرض ارادت به ساحت مقدس این بزرگواران و متوسل‌شدن به ادعیه‌هایی که وارده است به آنجا رفته‌اند و از آنها زیارت و کسب فیض کرده‌اند.

ماموستا محمودی اضافه کرد: ما معتقدیم که اگر بخواهیم پیروان راستین آن بزرگواران باشیم باید از منهج، سیره عملی و اخلاقی آنها پیروی کنیم تا بتوانیم راهمان همان راهی باشد که آنها ادامه داده‌اند.

امام‌جمعه قبای بهاران مریوان خاطرنشان کرد: اهل‌سنت معتقدند که امام رضا (ع) امام هشتم اهل‌تشیع کسی بوده که از ثلالیه پاک نبی مکرم اسلام است و اهل‌سنت هم ارادت خاصی به این شخصیت بزرگوار دارند و هر ساله در اقصی‌نقاط جهان مناطق سنی‌نشین در قالب کاروان‌های مختلفی جهت زیارت این شخصیت بزرگوار به مشهد مقدس سفر می‌کنند و با ارادت خاصی که نسبت به امام رضا (ع) دارند به آنجا می‌روند و کسب فیض و برکت می‌کنند.

وی گفت: باتوجه‌به حدیثی که در روایات و منابع اهل‌سنت است در روز قیامت سه گروه شفاعت می‌کنند یکی پیامبران و دیگری علما و سومین صلحی، بزرگواران و شهدا هستند اینها بزرگوارانی بودند که در ادوار گذشته و تا امروز جایگاه خوبی در قلب مردم داشته‌اند و نسبت به این بزرگواران احترام خاصی قائل‌اند و این هم سبب شده که مردم دست به کارهای خیری در مسئله کمک‌های مؤمنانه یا موساد یا به سیل و مناطق زلزله‌زده باشد، انجام دهند.

ماموستا محمودی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس حتی به نیابت از این بزرگواران افرادی بوده‌اند که خیر بوده‌اند نذوراتشان تحویل این دفتر بزرگواران داده‌اند؛ مثلاً طرف در حرم امام رضا (ع) هرچه در دست داشته است گفته که این را به‌عنوان شریک ثواب امام رضا (ع) در این امر خیر می‌خواهم این زندانی را آزاد کنم یا می‌خواهم خانه‌ای برای ایتام بسازم یا مدرسه‌ای بسازم که در نتیجه اینها منشأ خیر بوده‌اند.

وی گفت: زن از منظر اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد در ادوار گذشته و در عصر جاهلیت زنان و دختران به‌عنوان کالایی در بازارهای مختلف حجاز عرضه و دادوستد می‌شدند و نیز بعضی از خانواده‌ها دخترانشان را زنده‌به‌گور می‌کردند.

امام‌جمعه قبای بهاران مریوان در ادامه افزود: با آمدن اسلام و بعثت نبی مکرم اسلام (ص) خط بطلانی بر این نظریات داده شد و خداوند متعال سوره‌ای را به نام سوره نساء که حاوی عدالت و مساوات بین زن و مرد است در آنجا مشخص کرده است و نیز رسول اکرم (ص) فرموده است هر کسی سه تا دختر داشته باشد که مسئولیت تأمین نفقه آنان را بکند و بعد از اینکه بزرگ شدند به کسی که از لحاظ دینی و اخلاقی التزام دینی دارد به همسری طرف دربیاورد در روز قیامت رفیق من است.

وی افزود: اسلام و رسول اکرم (ص) توجه ویژه‌ای به مقوله زن داده و نیز ائمه اطهار نسبت به خانواده و خواهر خودشان مانند امام رضا (ع) که توجه خاصی به حضرت معصومه (س) داشته‌اند بوده‌اند که وضوح و آشکارا است.

ماموستا محمودی عنوان داشت: ان‌شاالله پیروان راستین اسلام و ائمه اطهار باشیم و بتوانیم سبک زندگی خود را به سمتی سوق بدهیم که مورد رضایت خدا باشد و از اسراف، تبذیر، تجمل‌گرایی و اشراف گرایی بیرون بیاییم و مانند امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) که توجه خاصی به فقرا داشتند ما هم بیشتر توجهمان به فقرا و مستضعفین معطوف باشد.

انتهای خبر/