مراسم رونمایی از ۵ عنوان کتاب روایتگری شمال‌غرب کردستان در محل سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر به نقل از کردتودی، مراسم رونمایی از ۵ عنوان کتاب روایتگری شمال‌غرب کردستان در محل سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

سعید شعبانی معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان در این مراسم اظهار داشت: در سپاه بیت‌المقدس و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از آثار دفاع مقدس که چاپ و منتشر می‌شود حمایت می‌کند.

وی گفت: این کتاب‌ها فداکاری و ایثارگری‌ها را به نحو احسن به تصویر کشیده و فداکاری را به خوبی روایت کرده است لذا باید همه نهادهای فرهنگی با این شرایط از نویسندگان حوزه دفاع مقدس حمایت کنند.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه ادبیات دفاع مقدس در کردستان وجود دارد، متاسفانه در ادبیات دفاع مقدس همه نگاه ها به جنوب و جنوب غرب است، در حالی که اتفاقات غرب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. وحدت شیعه و سنی و حضور فرماندهان مهم ظرفیت‌های ارزشمندی است که در کردستان وجود دارد لذا باید آثار هنری در این باره تولید شود و در اختیار جوانان قرار داده شود.

شعبانی اضافه کرد: سپاه بیت‌المقدس نهضت ثبت اسناد و خاطرات دفاع مقدس را از چندین سال پیش آغاز کرده است و در کوره اسناد این حوزه آرشیو بسیار خوبی وجود دارد و کتاب‌ها و آثار ساخته شده برگرفته از آرشیو سپاه بیت‌المقدس است و پیگیری می‌کنیم که آرشیوها به فعالان این حوزه بدهیم تا بهتر بتوانیم دفاع مقدس در کردستان را معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه این پنج اثر با موضوع روایتگری شمال غرب نگاشته شده است، فزود: مریوان نزدیک‌تر از برادر، پاوه ایستاده در حصار، سقز نبرد در باران، بانه جاده زیر دید، سنندج دلیران در دژ عناوین پنج کتاب تازه منتشر شده در انتشارات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج است.

همچنین اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان در این مراسم اظهار کرد: این نوع اقدامات که در حوزه فرهنگی کار می‌شود هدایتی است که ۱۵ سال پیش رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشتند که بستر خوبی در کردستان وجود دارد و امروز اقدامات ما در مقابل دشمن بر اساس همین غنای فرهنگی شکل گرفته و امیدواریم این مسیر با قدرت بیشتری ادامه داشته باشد.

وی افزود: اردیبهشت برای سنندج ماه مبارکی است چراکه در اردیبهشت سنندج از دست دشمنان آزاد شد و سالروز سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به کردستان نیز است.

انتهای خبر/