در نقشه‌ی الهی، انسان مختار آفریده شده است. بر همین اساس چون انسان دارای اختیار است؛ می‌تواند دست به انتخاب زند، و به همین علت در هرکاری، همیشه و به ناچار در تب و تاب انتخاب است. بنابراین انتخاب، حقی است که برای هر انسانی محفوظ است و هیچکس نمی‌تواند این حق را از او سلب نماید. این حق می‌تواند در سرنوشت او تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، در نقشه‌ی الهی، انسان مختار آفریده شده است. بر همین اساس چون انسان دارای اختیار است؛ می‌تواند دست به انتخاب زند، و به همین علت در هرکاری، همیشه و به ناچار در تب و تاب  انتخاب است. بنابراین انتخاب، حقی است که برای هر انسانی محفوظ است و هیچکس نمی‌تواند این حق را از او سلب نماید. این حق می‌تواند در سرنوشت او تاثیرگذار باشد یعنی با هر حرکتی انسان در حال گزینش است. حال این گزینش می‌تواند او را برای رسیدن به آرمان‌هایش کمک کند یا در اثر انتخاب نادرست، او را از اهدافش دور کند. انسان برای رسیدن به سعادتمندی و حیات طیبه، باید در نقشه‌ی خدا طی طریق کند. از سوی دیگر شیاطین و استکبار جهانی، با ترفندها و حیله‌های گوناگون اما با یک هدف مشترک آن هم مدیریت انسان همیشه سعی کرده‌اند اکثریت مردم را در جهل و تاریکی و گمراهی نگه دارند تا حق انتخاب را از آنها سلب کنند و از مسیر هدایت بازدارند. بنابراین  انسان‌ها برای رهایی از شرّ شیاطین اِنسی و رسیدن به رشد و هدایت، لازم است در راستای مشیّت و اراده‌ی الهی گام برداشته و از این نعمت الهی به درستی استفاده ‌کنند.

آزادی و داشتن اختیار برای انتخاب این‌ است که انسان با میل و اراده‌ی باطنی نه به زور و اکراه مسیر الهی را طی کند. مردم ما توانستند این نعمت الهی و خواست و تمایل قلبی خود را با اراده الهی یکی کنند و در اثر پیوند این صلاح و رضایت، شاهد پیروزی انقلاب اسلامی باشند. اکنون همچنان پس از گذشت ۴۵ سال از معجزه انقلاب اسلامی، بار دیگر ملت هوشیار و آگاه ما برای رسیدن به اهداف عالیه نظام اسلامی، با انتخاب زیبا و سرنوشت‌ساز خود یعنی مردم‌سالاری دینی، در جبهه حق و مقاومت نه تنها در کشورمان بلکه به همراه مظلومان در منطقه و دنیا، در برابر نظم باطل جهانی که در حال فروپاشی است؛ ایستادگی می‌کنند. حال ما در موقعیت حساس تاریخی و مهمی هستیم تا پیچ تاریخی جهان را پس از دورانی تاریک و مالامال ستمگری، به سمت اهداف عالیه نظام اسلامی برگردانیم و در این امر مهم و سرنوشت‌ساز در نظم آینده جهان نقش ایفا کنیم.

ملت فهیم و سرافراز ما بار دیگر به صحنه می‌آیند تا از حقی که خدای متعال به همه‌ی انسان‌ها داده است؛ با همه‌ی توان، با تواصی و بالا بردن مشارکت همه‌ی آحاد ملت، به پای صندوق‌های رای رویم و حضور خود را اعلام کنیم تا زمینه‌ساز نظم جدید در دنیا و سبب ارتقای قدرت ایران اسلامی و حل و فصل مسائل منطقه‌ای و جهانی شویم. حضرت آقا در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌فرماید: «انتخابات در یک روز انجام می‌گیرد امّا اثر آن در چند سال باقی می‌ماند. در انتخابات شرکت کنید، انتخابات را متعلّق به خودتان بدانید  و از خدا بخواهید که شما را هدایت کند به آنچه درست و حق است و بروید پای صندوق رأی و به کسی که شایسته است رأی بدهید.» در روز جمعه با هم همراه می‌شویم و حضرت را صدا می‌زنیم که: «أَیْنَ مُؤَلِّفُ شَمْلِ الصَّلاحِ وَالرِّضا، کجاست گردآورنده پراکندگی صلاح و رضا. دعای ندبه»  تا در راستای صلاح الهی با رضایت قلبی با خدای خود، صندوق‌های رأی را با وحدت و یکپارچگی آذین‌بندی کنیم و با رأی به گزینه اصلح، تمدن نوین اسلامی را هرچه سریع‌تر برپا و غم غربت و هجران حضرت را از خود بزداییم و راه ظهورش را هموار کنیم.

نویسنده یادداشت: کبری خالقی