مدیرکل بازرسی کردستان گفت: یازده هزار نفر در استان در صف انتظار بانک‌ها برای دریافت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج هستند.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، عیسی هواسی صبح شنبه در نهمین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان که به منظور بررسی تسهیلات ازدواج و فرزندآوری برگزار شد، اظهار کرد: براساس آخرین آماری که از شبکه بانکی دریافت کرده‌ایم یازده هزار نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواجی و فرزندآوری هستند که از این تعداد پنج هزار و ۹۰۰ متقاضی در صف تسهیلات ازدواج و مابقی در صف انتظار تسهیلات فرزندآوری هستند.

وی بیان کرد: همه بانک‌ها باید کمک کنند که هر چه سریع‌تر تسهیلات این تعداد متقاضی تعیین تکلیف شود و تسهیلات افراد در صف انتظار پرداخت شود.

هواسی ادامه داد: یکی از مشکلات پرداخت تسهیلات به مشکلات سامانه برمی‌گردد و بعد از اتمام اعتبار تخصیصی، سامانه امکان اعطای تسهیلات را نمی‌دهد، اما بانک مرکزی تکلیف کرده فرآیند پرداخت باید در یک ماه پرداخت شود و نباید چندماه متقاضی در صف انتظار بماند.

وی با بیان اینکه برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات همراهی بیشتری می‌کنند، اضافه کرد: این امر موجب می‌شود متقاضیان به سمت همان بانک بروند و این امر موجب می‌شود افراد زیادی در صف انتظار بمانند.

مدیرکل بازرسی کردستان خواستار همراهی بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری شد و گفت: باید بانک‌های خصوصی نیز در پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج همراهی کنند.

گفتنی است؛ ۱۳ هزار و ۲۲۳ فقره تسهیلات فرزندآوری و بیش از ۱۳ هزار فقره تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.