آبشار گویله آبشاری فصلی است که از اوایل فروردین تا اواخر خرداد دارای آب می‌باشد تا بارش‌های پاییز و زمستان خشک می‌شود و در فصل زمستان منظره یخ زدگی آن بسیار چشم‌نواز است.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، آبشار گویله آبشاری فصلی است که از اوایل فروردین تا اواخر خرداد دارای آب می‌باشد تا بارش‌های پاییز و زمستان خشک می‌شود و در فصل زمستان منظره یخ زدگی آن بسیار چشم نواز است.

 

بهترین زمان برای بازدید این آبشار فصل بهار می‌باشد و هر ساله مسافران و جهانگردان زیادی را از سراسر کشور و دنیا به خود جذب می‌کند و یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شهر مریوان به شمار می‌آید.

 

آبشار گویله در بیست کیلومتری شرق مریوان و دقیقا” در مسیر سقز و در غرب ایران واقع شده است.

 

ارتفاع این آبشار بیش از ۵۰ متر است و در میان جنگل‌های سرسبز قرار دارد. برای دیدن این شگفتی حتما باید اول به روستای گویله بروید.

 

آبشار گویله در یک کیلومتری روستای گویله واقع شده است و در نتيجه مسافران و جهانگردان می‌توانند فرصتی برای قدم زدن در طبیعت را داشته باشند و البته پوشش گیاهی و ناحیه کوهستانی زیبا را مشاهده کنند.

 

برای رسیدن به آبشار گویله باید حدود یک ساعت کوهپیمایی نمایید و مسیر کوهپیمایی آبشار از همان کنار جاده پیداست.

 

آمارها نشان می‌دهد که هر ساله جمعیت زیادی از جهانگردان از مکان‌های مختلفی از سرتاسر دنیا به اینجا می‌آیند که از شکوه و نمای خارق العاده آن به رایگان دیدن کنند.

 

اگر شما می‌خواهید یکی از بازدیدکنندگان این آبشار فصلی باشید و از منظره‌ی زیبایش لذت ببرید، کوله بارتان را ببندید و در اسرع وقت به این مکان بیایید.