مدیرکل هواشناسی کردستان میزان بارندگی‌های نقاط مختلف استان را تشریح کرد و گفت: بیشترین میزان بارندگی کردستان با ۱۴۷.۷ میلیمتر در مریوان ثبت شد.

رحیم صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار زریوار خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم در سنندج، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی اخیر، اظهار داشت: بارش باران از اواسط روز ۲۵ بهمن‌ماه در استان آغاز شده و بر اساس پیش‌بینی جدید تا روز سه‌شنبه هفته آینده به طور متناوب به ویژه در نقاط غربی همچنان ادامه دارد.

 

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته میزان بارش در مریوان ۲۵٫۸، بانه ۱۸٫۵، کامیاران ۱۶٫۶، سلین ۱۵٫۵، سروآباد ۱۵٫۲، موچش ۱۲٫۴، قروه ۱۲٫۲، سنندج ۱۲، آویهنگ ۱۰٫۹، قاملو ۹٫۶، دهگلان ۸٫۲، بله جر ۵٫۶، سراب شهرک ۵، هزارکانیان ۳٫۶، زرینه ۳ و بابارشانی ۲٫۴ میلی‌متر گزارش شده است.

 

مدیرکل هواشناسی استان کردستان افزود: همچنین در روزهای ۲۵ تا ۲۸ بهمن‌ماه بیشترین میزان بارش با ثبت ۱۴۷٫۷ میلی‌متر مربوط به شهر مریوان بوده است.

 

وی عنوان کرد: کمترین میزان بارش نیز در طول این مدت با ثبت ۲۰٫۷ میلی‌متر مربوط به بابارشانی بوده است.

 

صدیقی ادامه داد: در طول این مدت میزان بارش در سایر نقاط همچون سلین ۱۲۳٫۲، بانه ۱۲۱، سروآباد ۱۱۵٫۶، باغلوجه ۹۷٫۲، بله جر ۸۵٫۶، سنندج ۷۴٫۵، سقز ۷۶٫۳، هزارکانیان ۷۱٫۲، کامیاران ۶۳٫۷ و گل‌تپه ۶۲٫۴ میلی‌متر گزارش شده است.

 

مدیرکل هواشناسی استان کردستان یادآور شد: در چند روز آینده نیز بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف و سایر نقاط بارندگی خواهد بود.