در نخستین روز مهرماه و با حضور مسئولین و شخصیت‌های فرهنگی، دبستان دو کلاسه استاد محمد احمدی در روستای قمچیان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، در نخستین روز مهرماه و با حضور مسئولین، دبستان دو کلاسه استاد محمد احمدی در روستای قمچیان به بهره‌برداری رسید و لازم به ذکر است که این مدرسه با هدف ارتقاء سطح آموزشی و فراهم کردن امکانات مناسب برای دانش‌آموزان منطقه، به همت خیر نیک‌اندیش ساخته شده است.

 

خدمت در استان کردستان دارای اجر مضاعف است

علی اصغر فانی، عضو شورای عالی آموزش و پرورش، در مراسم افتتاح این مدرسه با ابراز خوشحالی از حضور در شهرستان مریوان، خدمت در استان کردستان را دارای اجر مضاعف دانست و گفت: معلمان عزیز به دلیل ارتباط مستقیم با دانش‌آموزان، زیربنای انسان‌سازی را تشکیل می‌دهند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش همچنین به خدمات نظام اسلامی در کردستان اشاره کرد و با یادآوری دوران مدیریت خود در آموزش و پرورش استان، به کارآمدی فرهنگیان و استعدادهای دانش‌آموزان این منطقه تأکید کرد.

مدرسه‌سازی؛ سنتی ارزشمند برای آینده‌سازان ایران

نعمت‌اله مرادی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان مریوان، نیز با ابراز خوشحالی از میزبانی مسئولین و مهمانان در این مراسم، سنت دیرینه مدرسه‌سازی را شایسته قدردانی ویژه دانست و افزود: با توکل به خدا و فراهم‌کردن امکانات مناسب، امیدواریم تأثیر بسزایی در پیشرفت دانش‌آموزان این منطقه داشته باشیم.

این مقام مسئول همچنین از تلاش‌های خیرین و خانواده زنده‌یاد محمد احمدی برای ساخت این مدرسه دو کلاسه قدردانی کرد و خطاب به خانواده آن مرحوم گفت: امیدواریم این مدرسه، که در ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) افتتاح می‌شود، مأمنی برای دانش‌آموزان و سازندگان آینده ایران عزیزمان باشد.

لازم به ذکر است که این آموزشگاه دو کلاسه با زیربنای ۱۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان از سوی خانم پروانه آرمند، همسر زنده‌یاد محمد احمدی، ساخته شده و امروز به بهره‌برداری رسید.