امام جمعه قبای بهاران مریوان گفت: هفته وحدت به عنوان نشانه‌ای از عزم و اراده امت اسلامی، فرصتی است تا مسلمانان در برابر چالش‌های جهانی با همبستگی و اتحاد بیشتری به مقابله بپردازند و ارزش‌های مشترک خود را تقویت کنند.

ماموستا امجد محمودی امام‌جمعه قبای بهاران مریوان در گفتگو با خبرنگار «زریوار خبر» به نقل از کردتودی، در سخنانی به مناسبت ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: ماه ربیع‌الاول، ماهی است که حضرت محمد (ص) در دوازدهم این ماه به دنیا آمده است، به اهمیت برگزاری مراسم مولودی‌خوانی و سخنرانی در وصف این بزرگوار می‌توان اشاره کرد.

وی بیان داشت: امت اسلامی به شکرانه این نعمت، به‌ویژه در مناطق کردنشین، دور هم جمع می‌شوند تا این ایام را در مساجد، محلات، تکایا و منازل شخصی گرامی بدارند.

ماموستا محمودی همچنین به هفته وحدت امت اسلامی در ایران اشاره کرد و گفت: این هفته با برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در تهران، به مسائل و مشکلات جهان اسلام پرداخته می‌شود.

وی افزود: در این کنفرانس، اندیشمندان جهان اسلام دعوت شده‌اند تا به بررسی و ارائه راهکارهای مناسب برای رسیدن به مشترکات جهان اسلام بپردازند. این ابتکار، به‌عنوان یکی از دستاوردهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی، مورد تأکید قرار گرفت.

امام‌جمعه مریوان با اشاره به وحدت اهل‌سنت و اهل‌تشیع در مناطق کردستان از ابتدای انقلاب تاکنون، گفت: این وحدت جلوه‌ای خاص به خود گرفته است.

وی تأکید کرد: امت اسلامی باید حول محور آزادی قدس شریف و تحریم کالاهای رژیم غاصب اسرائیل متحد شوند و روابط خود را با این کشور جعلی قطع کنند.

ماموستا محمودی در پایان خاطرنشان کرد: امت اسلامی زمانی به وحدت کامل می‌رسد که از اختلاف پرهیز کند و به نقطه مشترکی برسد که این آرزو که نزد خدا بسیار نزدیک است، محقق شود و از حق ملت مظلوم اما مقتدر فلسطین دفاع گردد.

این مراسم و سخنرانی‌ها نشان‌دهنده عزم و اراده امت اسلامی برای وحدت و همبستگی در برابر چالش‌های جهانی است.

انتهای خبر/