مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از برگزاری ۷۰۰ عنوان ویژه‌برنامه هفته دفاع در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار «زریوار خبر»، به نقل از روابط‌عمومی آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان، علی کلوندی صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کردستان اظهار داشت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، آن‌چنان نتوانسته‌ایم جزئیات دوران دفاع مقدس را استخراج و به جامعه معرفی کنیم و این به دلیل تنوع و گستردگی است که نیاز به تلاش بیشتر دارد.

وی با عنوان اینکه کردستان در دفاع مقدس نقش ویژه‌ای ایفا کرد، ادامه داد: باشگاه افسران یکی از مکان‌های تصمیم‌گیری پاک‌سازی شهر سنندج در اوایل انقلاب بوده است که با پیگیری‌های متعدد، افرادی شناسایی شده‌اند که تعدادی از سپاه و تعدادی از ارتش و تعدادی هم از پیشمرگان مسلمان کرد حضور داشته‌اند که تاکنون لیست ۳۰ شهید این مکان را شناسایی کرده‌ایم.

کلوندی تصریح کرد: هفته گذشته هویت یک شهید به نام گروهبان باقری از نیروهای ارتش در این مکان باشگاه افسران مشخص شد که با گلوله آرپیچی به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود.

وی با اعلام شعار هفته دفاع مقدس با عنوان «در راه فتح قله‌ایم»، تبیین قدرت نیروهای مسلح، تبیین و نشر فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین نقش امام در دفاع مقدس و تبیین نقش عقلانی و مردم در دفاع مقدس را از اهداف برگزاری برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس ذکر کرد.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان تبیین چرایی دوران دفاع مقدس و نقش حماسی مردم در این دوران در طول هفته دفاع مقدس را حائز اهمیت دانست. کلوندی گفت: حدود ۷۰۰ ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس در کردستان تدوین شده که از ۳۱ شهریورماه در استان شروع می‌شود و تا هفتم مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی رژه نیروهای مسلح در استان، غبارروبی مزار شهدا، تجلیل از پیش‌کسوتان دفاع مقدس، دیدار با خانواده معظم شهدا را از جمله برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس در کردستان برشمرد. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان، فضاسازی محیطی، برگزاری کارگاه آموزشی جهاد تبیین و تولید محتوا برای رسانه‌ها و فضای مجازی با محوریت دفاع مقدس را ضروری دانست.

انتهای خبر/