معاون رئیس رسانه ملی در امور استان‌ها گفت: دفتر خبری شهرستان مریوان نقش مهمی در انسجام‌بخشی به فعالیت‌های خبری، انعکاس بهتر و بیشتر اخبار و رویدادهای خبری این شهرستان خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار «زریوار خبر» به نقل از کردتودی، آیین افتتاح دفتر صداوسیمای شهرستان مریوان شامگاه چهارشنبه ۷ شهریورماه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور معاون رئیس رسانه ملی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

 هدف اصلی از افتتاح این پروژه حفظ زبان مادری (کُردی و اورامی یا هورامی)، معرفی مشاهیر و بزرگان، شناساندن پتانسیل‌های اقتصادی شهرستان و… است.

چهار مؤلفه آسایشگاهی، آوردگاهی، دانشگاهی و قرارگاهی در صداوسیما الزامی است

حسن عابدینی معاون رئیس رسانه ملی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی که برای رئیس سازمان صداوسیما صادر فرمودند چهار وظیفه را بر عهده صداوسیما گذاشتند و بحث حضرت امام (ره) در این باره این بود که صداوسیما یک دانشگاه ملی است؛ اما رهبر معظم انقلاب اسلامی سه وظیفه دیگر را به آن اضافه کردند.

وی افزود: دانشگاه ملی در این معنا که تلاش کند تا سطح بینش و دانش افکار عمومی را ارتقا ببخشد؛ اما علاوه بر وظیفه دانشگاهی در پیام حضرت آقا وظیفه قرارگاهی هم بر عهده صداوسیما گذاشته شده است به این معنا که قرارگاهی برای تبادل نظر با اندیشمندان، کارآفرینان، فعالان حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشد.

معاون رئیس رسانه ملی ابراز کرد: دفتر صداوسیما به روی همه افراد باز است و از این به بعد در دفتر صداوسیمای مریوان هم چنین خواهد شد که از همه ظرفیتی که در این شهرستان وجود دارد استفاده خواهد شد تا پیام‌های جذاب و جالب، تهیه و در اختیار افکار عمومی نه فقط؛ در اختیار افکار عمومی مردم کردستان بلکه در اختیار افکار عمومی همه ایران‌زمین حتی در حوزه بین‌الملل قرار بگیرد.

وی گفت: سومین مولفه‌ای که برای صداوسیما در نظر گرفته شده آوردگاهی است که در دهه سوم قرن ۲۱ دشمن یک راهکار را برای خدشه‌دار کردن چهره جمهوری اسلامی در پیش گرفته و آن تحریف رویدادهاست و رهبر معظم انقلاب اسلامی پادزهر این تحریف را جهاد تبیین نام‌گذاری کردند و هم رسانه ملی و همه کسانی که به سخنگاه‌ها، تریبون، دوربین و حتی قلم مسلح هستند و در اختیار دارند وظیفه دارند تا به جهاد تبیین بپردازند.

عابدینی با بیان موضوع آسایشگاهی به‌عنوان چهارمین وظیفه‌ای که مقام معظم رهبری برعهده صداوسیما در نظر گرفته‌اند اظهار داشت: شهرستان مریوان آن‌قدر جذابیت دارد که با کمترین امکانات چنین تصویر بسیار زیبایی را پیش روی افکار عمومی قرار بدهد رسانه ملی وظیفه دارد که این جلوه‌های زیبای بصری را در برابر دیدگان افکار عمومی قرار بدهد و این هم وظیفه آسایشگاهی است.

وی گفت: دفتر صداوسیمای شهرستان مریوان در حوزه برنامه‌های زنده با امکاناتی که در این جا فراهم شده می‌تواند از طریق صداوسیمای استان کردستان روزانه یک ساعت برنامه داشته باشد و درصورتی‌که این ظرفیت به‌اندازه کافی غنی باشد که همکاران بتوانند آن را ارائه بدهند ما در شبکه‌های ملی هم از این ظرفیت و مکان به‌صورت زنده برنامه‌هایی را تدارک خواهیم دید.

وی با اشاره به سریال سنجرخان در معرفی استان کردستان گفت: در سال جدید سریال های جدید که فیلم‌نامه آن تهیه شده است که برخی از آن‌ها در آستانه پیش‌تولید است و برخی دیگر به‌زودی مقابل دوربین قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: به سریال‌هایی که می‌تواند شخصیت امیرنظام گروسی و چهره‌های شاخص و ملی این منطقه را در برابر دیدگان مردم قرار بدهد در آینده خواهیم پرداخت و بر اساس نظرسنجی‌هایی که صداوسیما انجام داده است حدود ۸۰ درصد از مردم مایل هستند که آن محل وقوع و تصویربرداری سریال ها و مجموعه‌های نمایشی در شهرستان‌ها و حتی روستاها باشد. وی اضافه کرد: سریال هایی مثل پایتخت، نون خ، سنجرخان و سایر سریال هایی که در دست‌ساخت هستند بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت و در استان‌ها بیانگر این است که این موضوع باید در دستور کار قرار بگیرد و ان‌شاءالله از این به بعد در این حوزه فعال خواهیم شد.

رئیس رسانه ملی خاطرنشان کرد: شهرستان مریوان ظرفیت‌های بسیار زیادی از نظر اقتصادی، گردشگری، علمایی، هنرمندان و ادیبان دارد که می‌تواند یک ظرفیت بزرگ برای رسانه ملی باشد و اگر همه به دست‌به‌دست هم دهند حتماً جهاد تبیین می‌تواند تصویری درخشان و واقعی از کردستان پیش روی ملت بزرگ ما قرار دهد تا دشمنان نتوانند واقعیت‌های مناطق مختلف کشور را تحریف کنند و این نوید را خواهیم داد که از همه ظرفیت‌های شهرستان و استان برای نشان‌دادن واقعیت‌های این خطه از میهن بزرگ اسلامی استفاده خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: صداوسیمای هر شهرستان در دوران رقابت‌های انتخاباتی یک کانال ویژه را طراحی کرد که این زیرساخت‌ها آماده است و باید ظرفیت‌های حقوقی و امکانات زیرساختی آن فراهم شود تا بتوانیم این را در شهرستان‌ها روزانه حداقل یک، دو ساعت برنامه داشته باشد و بنده این موضوع را پیگیری خواهم نمود تا بتوانیم از این ظرفیت برای نشان‌دادن بحث‌های آسایشگاهی، آوردگاهی، دانشگاهی و قرارگاهی استفاده نماییم و ضمناً جهاد تبیین در این حوزه می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

رسانه ملی زبان گویای انقلاب رسانه ملی است

اسماعیل احمدی در آیین افتتاحیه دفتر صداوسیمای این شهرستان اظهار کرد: افتتاح دفتر صداوسیما شهرستان مریوان کار بسیار نیک، فرخنده و مؤثر است در مریوانی که دارالعباده، دارالعلم، دارالمعلمین و ذخیره‌گاه فرهنگی کردستان است و یک اقدام بسیار بجا و اساسی می‌باشد.

فرماندار مریوان اذعان داشت: هر حوزه فرهنگ و هنر را بخواهیم در مریوان کاوش نماییم بنیان و نشانه‌ای از آن است. فرهنگ دینی سرشار در این منطقه، فرهنگ مقاومت و پایداری، کوچه کوچه مریوان بوی خون شهادت و ایثار می‌دهد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مریوان شکوه دلاوری ایران است.

وی گفت: در حوزه‌های موسیقی، کتاب، هنرهای تجسمی و فراتر از این و متفاوت‌تر از حوزه فرهنگ در حوزه اجتماعی سال‌هاست که مریوان درخشیده و توانسته خود را نشان دهد. احمدی ابراز کرد: رسانه به دنبال محتوای فاخر است کوچه کوچه مریوان و این دیار از ایران اسلامی سرشار از حکایت‌ها و اسطوره‌هایی است که هر کدام از آن‌ها قابلیت بین‌المللی دارند اسطوره‌هایی که سرشار از باور، اعتقاد مردم و صیقل یافته در تاریخ این مرزوبوم است.

وی تصریح کرد: امروز رسانه ملی آماده است که آن را به‌عنوان یک تفاخر اسلامی و یک تفاخر ملی به عرصه دنیا معرفی نماید و به‌وسیله این بنیان‌های محکم و قابل افتخار بتوانیم حرفهایی که برای دنیا که هم طراوت، حلاوت و هم سخن نیکویی است و به‌عنوان ملتی که حرفی برای گفتن در دنیا دارد، بیان نماییم.

فرماندار مریوان در پایان اظهار داشت: رسانه ملی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی زبان گویای انقلاب رسانه ملی است و در این نبرد نابرابری که در عرصه جهانی با آن مواجه هستیم این خیمه سنگینی که نظام سلطه بر ملت‌های شرق و بر ملت‌های اسلامی زده است رسانه ملی را همه باید کمک نماییم؛ چون ملت، فرهنگ و تمدن ما را نمایندگی می‌کند و باید بدرخشد همچنان که می‌درخشد.

انتهای خبر/