رئیس مرکز بهداشت شهرستان مریوان گفت: ۱۰ هزار مراقبت سلامت از جمله، نمونه‌گیری آب آشامیدنی و مواد غذایی، نمونه‌برداری از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در سطح شهرستان مریوان و مرز باشماق انجام شد و مداخله لازم در این باره صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار «زریوار خبر» به نقل از کردتودی، فرید شریفی رئیس مرکز بهداشت شهرستان مریوان در خصوص نظارت بر بهداشت آب شرب، مواد غذایی و مراقبت از بیماری‌ها از بیمارستان سیار، پایگاه بهداشتی و مواکب مستقر در مرز باشماق بازدید نمود و در جریان این بازدید خاطرنشان کرد: اقدامات لازم و اساسی مرکز بهداشت و درمان شهرستان مریوان در ایام اربعین حسینی از ۱۵ مردادماه آغاز شد و در برنامه‌های این مرکز برای ساماندهی هرچه بهتر در نظام مراقبت بیماری‌ها، نظام سندرمیک بیماری‌ها، استفاده پزشک در بیمارستان سیار مرز باشماق از پزشکان روستایی استفاده شد که با نظام مراقبت بیماری‌ها آگاه باشند.

 رئیس مرکز بهداشت شهرستان مریوان بیان داشت: کارشناسان بهداشت محیط در ایام اربعین حسینی در زمینه بهداشت و خدمت‌رسانی به زائران در مرز باشماق مستقر بودند و برای تهیه و توزیع مواد غذایی، نظارت بر آب آشامیدنی از مراقبین سلامت در پایگاه بهداشتی استفاده شد.

 وی افزود: کارشناسان بهداشت محیط به‌صورت ۲۴ ساعته در برنامه سلامت اربعین در خدمت زوار بودند و دراین‌رابطه آموزش و اطلاع‌رسانی بهداشتی در خصوص گرمازدگی، پشه آئدس، آب آشامیدنی، مواد غذایی، عقرب زدگی و… برای زوار انجام شد.

 شریفی ابراز کرد: در ایام اربعین حسینی در شهرستان مریوان در خصوص زائرین بیمار مشکل خاصی وجود نداشته است تنها چند نفر بیمار بدحال بودند که ساماندهی شدند و به‌صورت کامل بر اساس نظام‌مندی پزشکی بیماران اعزام و خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه نبوده است.

وی در پایان اظهار داشت: ۱۰ هزار مراقبت سلامتی از جمله: نمونه‌گیری آب آشامیدنی و مواد غذایی، نمونه‌برداری از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در سطح شهرستان مریوان و مرز باشماق انجام شد و مداخله لازم در این باره صورت گرفت.

انتهای خبر/