رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: پیش‌بینی امسال بر این است که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش زائران اربعین را از مسیر باشماق داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار «زریوار خبر» به نقل از کردتودی، داریوش امانی صبح امروز در جریان بازدید از وضعیت راه تردد زائران اربعین حسینی (ع) در پایانه مرز باشماق خاطرنشان کرد: در مرز باشماق مریوان نسبت به سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی افتاده است هر سال وضعیت پایانه بهتر می‌شود ما سال گذشته بحث ورودی پایانه را داشتیم که یک نقطه پرحادثه و یک گلوگاه ترافیک بود که اصلاح شده است.

 رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: وضعیت راه‌های منتهی به پایانه باشماق از جهت روکش آسفالت، اقدامات راهداری، خط‌کشی و رفع نقاط پرحادثه اتفاقات بسیار خوبی افتاده است.

امانی در زمینه ارائه خدمت‌رسانی به زائرین بیان داشت: پیش‌بینی این است که با وجود گرما در چند سال اخیر در پایانه‌های مهران، شلمچه و چذابه مردم و زائرین عزیز استقبال بهتری را از پایانه باشماق و مرز تمرچین داشته باشند.

وی افزود: دیدگاه ما این است که ظرفیت پذیرش مسافرین در این دو تا مرز را افزایش دهیم و پیش‌بینی امسال بر این است که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش زائر را از این مسیر داشته باشیم.

وی ترانزیت را یکی از موضوعات مهم کشور دانست و با بیان اینکه ترانزیت جزو چشم‌انداز و برنامه هفتم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است ابراز داشت: در این پایانه در زمینه ترانزیت اقدامات مثبتی صورت گرفته و در چهار ماه گذشته نزدیک به یک میلیون تن جابه‌جایی کالا صورت‌گرفته که نسبت به سال گذشته ۱۲۷ درصد رشد داشته است.

امانی اظهار کرد: در سال گذشته نزدیک به یک میلیون و ۹۵۰ هزار تن جابه‌جایی کالا داشتیم که نسبت به سال ما قبل آن یعنی سال ۱۴۰۱ بیست و پنج درصد رشد داشته است که نشان‌دهنده این است که تعاملات بسیار خوبی با اقلیم انجام شده و این مسیر ترانزیتی روزبه‌روز جای خود را در اقتصاد کشور و اقتصاد بین‌الملل پیدا می‌کند و این برای ما تکلیف است که ما هم بیشتر در بحث زیرساخت‌های این پایانه چه در راه چه در پایانه اقداماتی را انجام بدهیم.