مدیر پایانه مرزی باشماق مریوان گفت: از ابتدای ماه محرم تا روز بیست و سوم، ۹۴ هزار و ۳۰۳ تردد در این مرز به ثبت رسیده است

حمیدرضا عبدالملکی، مدیر پایانه مرزی باشماق مریوان در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر، گفت: امسال مرز باشماق مریوان برای سومین سال متوالی میزان زائران اربعین خواهد بود.

وی با اشاره به فراهم آوردن شرایط لازم برای اعزام زائران اربعین از مرز باشماق افزود: زیر ساخت‌های لازم از جمله ایجاد پارکینگ و سایبان، تأسیسات داخل سالن مسافری و مواکب داخل مرز ایجاد شده و آماده پذیرش زائران هستیم.

مدیر پایانه مرزی باشماق مریوان به تردد ۱۴۳ هزار زائر اربعین از مرز باشماق طی سال گذشته اشاره و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم این آمار در اربعین امسال رشد بیشتری داشته باشد. از ابتدای ماه محرم تا روز بیست و سوم، ۹۴ هزار و ۳۰۳ تردد در این مرز به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به خروج، ۲۰ هزار و ۱۷۵ زائر ایرانی و ورود ۲۰ هزار و ۵۶۲ زائر ایرانی از طریق این مرز از کشور گفت: در همین بازه زمانی، ۲۷ هزار و ۳۶۲ زائر غیرایرانی وارد کشور و ۲۶ هزار و ۲۰۴ زائر از کشور خارج شده‌اند.

عبدالملکی در پایان گفت: پایانه مرزی باشماق مریوان برای میزبانی از زائران اربعین آماده است و سالن مسافری این مرز ظرفیت پذیرش روزانه ۲۰ هزار زائر را دارد.