مراسم تکریم و معارفه شهردار روز یکشنبه ۲۷ خردادماه با حضور امام جمعه، مدیرکل دفتر امور شهری، مدیر کل حراست استانداری، فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های مریوان و سروآباد، شورای شهر، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان و رؤسای ادارات، پرسنل شهرداری و عموم مردم در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «زریوار خبر»، در این مراسم طی حکمی از سوی استاندار کردستان، دانیال فتاحی منصوب و از تلاش‌های سرپرست سابق شهرداری مریوان، جمال شریفی قدردانی شد.

اسماعیل احمدی فرماندار مریوان در این مراسم اظهار کرد: شهر مریوان دارای اهمیت و شهر متفاوتی است و شهرداری مریوان هم دارای جایگاه مهمی در مناسبات ادارای و دستگاههای دولتی است و یک اداره معمولی نیست.

فرماندار مریوان تشریح کرد: حجم خدماتی که در شهرداری انجام می‌گیرد و تأثیر مستقیمی که در زندگی تک تک شهروندان دارد، می‌توان گفت کمتر سازمانی می‌تواند این‌گونه گستردگی و تنوع در خدمات را داشته باشد.

وی افزود: امیدوارم با این شرایط جدیدی که پیش آمده و اراده و انگیزه‌ای که در دانیال فتاحی وجود دارد و سرمایه بزرگی به نام حمایت و پشتیبانی مجموعه شورای شهر و نهادها و ارکان شهرستان از شهردار جدید، ما به سرعت شاهد تحولات بنیادی در شهرداری مریوان باشیم.

احمدی اذعان کرد: شهرداری مریوان دارای پوسیدگی‌های مخفی است و اعتقادی به طرحهای کارشناسی و کارهای ریشه‌ای و اقدامات بلند مدت که نیاز شهر برای ده سال آینده است در آن مشهود نیست، انتظار داریم این تحولات پایانی باشد بر تفکرات رسوب یافته غلت که از قبل وجود داشته است.

وی تأکید کرد: شهرداری باید از انحصار خاص جمعی از کارشناسان که تصمیمات آنها محفلی و رفاقتی بوده است خارج شود و از نیروهای متخصص و مشاوران تحصیل کرده که در اختیار شهرداری هستند استفاده شود.

احمدی بیان کرد: شهرداری دارای ظرفیت بسیار بزرگیست که می‌طلبد از این حالت سکون و روزمرگی خارج شود.

وی بیان کرد: از اسفند ماه سال ۱۴۰۰ که در مریوان مشغول خدمت هستم، فتاحی یازدهمین مسئول شهرداری هستند که انتخاب شده و تا مجموعه مدیریت شهری بخواهند ارتباط برقرار کنند و امورات را پیش ببرند نفر دیگری سکان این مجموعه را در دست می‌گیرد و نتیجه این تصمیمات فاجعه بار است و بی‌ثباتی مدیریتی به یک بیماری مزمن در شهرداری مریوان تبدیل شده و در این رابطه دارای رکورد هستیم.

احمدی بزگترین آفت بی‌ثباتی در شهرداری مریوان را حیاط فرصت طلبان دانسته و افزود: از شهردار جدید انتظار می‌رود ثبات از دست رفته را به شهرداری مریوان بازگرداند.

فرماندار مریوان تأکید کرد: با قدرت اعلام می‌کنم، مجموعه دستگاه قضا و شورای تأمین محکم از شهردار جدید حمایت خواهیم کرد تا گردن افراد گردن کلفتی که برای شهرداری شاخ و شانه می‌کشند را بشکند.

گفتنی است در ادامه برگزاری این مراسم، فرماندار مریوان ضمن تشکر از خدمات سرپرست‌های سابق در مدت تصدی سمت شهرداری مریوان، برای دانیال فتاحی در جایگاه جدید آرزوی توفیق کرد.