مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان از کاهش ۷ درصدی تردد بین استانی در اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن خبر داد.

به گزارش «زریوار خبر» به نقل از کردتودی، فرزاد حسنی اظهار داشت: تردد بین استانی کل وسایل نقلیه در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به میزان ۲ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۹۰۸ تردد به ثبت رسید که نسبت به اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ یک درصد کاهش و در مقایسه با ماه گذشته ۸ کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان افزود: متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک در اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی گفت: بیشترین افزایش و کاهش تردد محورها محور بوکان – سقز با ۸ درصد افزایش و محور سنندج – دهگلان با ۹ افزایش گزارش شده است.

حسنی خاطرنشان کرد: بیشترین کاهش تردد محورها محور در سه‌راهی موچش با ۳ درصد کاهش و محور دیواندره – حسین‌آباد با ۱۴% کاهش نسب به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان تأکید کرد: باتوجه‌به بررسی تحلیل‌ها، بیشتر تصادفاتی که منجر به فوت و جراحت شده ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی و همچنین تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

انتهای خبر/