امام جمعه مریوان بیان کرد: تبیین در جامعه ملزم است و علم و دانش باید نشر یابد و ترویج علم موجب جلوگیری از بی‌راهه رفتن است و آگاهی بخشی در جامعه مکمل دینداری و ایمان است.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان ظهر روز جمعه در خطبه نماز جمعه این هفته اظهار کرد: روزهای مبارک روزهای عرفه، روز عید قربان و ایام نه روزه از روزهای ماه ذی الحجه است که در روزهای آینده در پیش رو داریم.

امام جمعه مریوان در ادامه افزود: این ایام نزد خداوند متعال محترم و عزیز است و اعمال صالحی مانند: نمازخواندن، روزه گرفتن، صله رحم، خیر و خیرات، بخشش و از بین بردن کدورات، احترام به والدین، صدقه همگی نزد پروردگار ارزشمند می‌باشد که در این ایام باید انجام شود.

وی گفت: هر عمل نیکی که در این ایام انجام شود نزد خداوند محترم شمرده می‌شود و شهد شیرین تربیت فرزند برای والدین هم بسیار ارزشمند است.

ماموستا شیرزادی بیان کرد: انسان مسلمان باید آگاه و دارای علم و دانش باشد و جامعه امروز نیاز به اطلاع رسانی و آگاه‌سازی دارد.

وی گفت: تجربه و علم روشنگر راه است و برای افرادجوان امروز این دو نیاز اساسی می‌باشد و باید در جامعه تببین و روشنگری انجام شود.

امام جمعه مریوان در ادامه افزود: تبیین در جامعه ملزم است و علم و دانش باید نشر یابد و ترویج علم موجب جلوگیری از بی‌راهه رفتن است و آگاهی بخشی در جامعه مکمل دینداری و ایمان است.

وی افزود: حتی زمان عبادت و روزه موجب صحیح واقع شدن آن می‌شود و عدم آگاهی و طمع دنیوی باعث می‌شود که از عبادت و آگاهی دور شویم.

ماموستا شیرزادی بیان داشت: گوشی همراه موجب سرگرم کردن جوانان شده و این مافیا باعث شده جوانان از تلاش دور شوند و در مسیر اهداف شرکت‌های بزرگ قرار گیرند که وابسته به یهود و انصار است.

وی در ادامه تصریح کرد: منزلت انسان در حدی است که نباید برای پول و مال دنیا به دنبال تأیید و پیروی از شرکت‌های خارجی باشد و حتماً قبل از هر برنامه‌ای در مورد آن اطلاعات کسب شود بعد مورد استفاده قرار گیرد.

امام جمعه مریوان خاطرنشان کرد: در روز قیامت از ما در مورد چگونگی سپری شدن عمر سوال می‌شود و علم و آگاهی که نشر داده شده مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

وی افزود: از دینداری، حلال و حرام مال فرد که چگونه کسب و خرج شده همگی در قیامت از فرد پرسیده می‌شود و بر اساس آن افراد را وارد بهشت یا دوزخ می‌کنند.

ماموستا شیرزادی گفت: قبل از کوتاه شدن دست ما از دنیا با دین و ایمان راه حق را باید در پیش گرفت و قبل از آنکه دیر شود به سوی خدا باز گردیم و در این روزهایی که توبه سهل‌تر است اقدام به توبه کنیم تا خداوند ما را ببخشد و به راه راست هدایت کند.

وی در پایان اظهار داشت : نماز خواندن و عبادت به درگاه خداوند متعال فرد را از مسیر انحراف دور می‌کند و مانع فساد وی می‌شود.