دریاچه زریبار مریوان پس از بارندگی‌های چند مدت اخیر سرریز کرده است و همین مسئله باعث شده آب به داخل پیاده‌رو بیاید و مردم در آن قایق‌سواری کنند.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر به نقل از کردتودی، تالاب زریبار مریوان از بزرگ‌ترین چشمه‌های آب شیرین جهان و نگین غرب کشور است و از قطب‌های گردشگری و توریستی غرب کشور به شمار می‌آید.

قایق‌سواری (پدالی و موتوری)، اسکی روی آب و ماهیگیری از تفریح‌های این دریاچه است و بهترین مکان برای این گونه تفریحات است و کافی است قایق موتوری یا پدالی را اجاره کنید و دل به دریا بزنید و با چوب ماهیگیری ماهی صید نمایید.

 دریاچه زریبار مریوان بر اثر بارندگی چند مدت اخیر پرآب شده است

یکی از شهروندان مریوانی که در اسکله قایقرانی کار می‌کند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، بیان داشت: دریاچه زریبار واقع در استان کردستان، شهرستان مریوان است و در فاصله ۲ کیلومتری این شهر قرار دارد و دارای عمق ۳ تا ۷ متر است.

او خاطرنشان کرد: در سال گذشته میزان آب ذخیره شده بالغ بر ۴۴ میلیون مترمکعب بود و به علت بارش بارندگی کم در سالهای قبل ۱۵ میلیون مترمکعب از آب این دریاچه کم شده بود که برای نجات آن مجبور به انتقال آب از سدگاران شدند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۳ دریاچه زیبای مریوان بر اثر بارندگی چند مدت اخیر پرآب شده است و خدا را شاکریم که این نعمت الهی را به ما بخشیده و امید است که امانت‌دار خوبی برای این موهبت الهی باشیم.

مسئولین بیشتر به مسائل حفاظت محیط‌زیست رسیدگی کنند

یک شهروند کرمانشاهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار کرد: بنده از شهر کرمانشاه به اینجا آمدم و مهمان‌هایی از استان کرمان، تهران و دو خانم توریست خارج از کشور همراهم هستند که برای دیدن دریاچه زریبار آمده‌ایم.

وی گفت: این دریاچه مثل همیشه زیبا و دیدنی است؛ ولی انتظارات بیشتر از این داریم بنده بعد از چند سالی است که به اینجا نیامده‌ام و تغییراتی که می‌بینم فقط آب دریاچه بالاآمده است و چند سال پیش قسمتی از دریاچه لایه روبی شده بود و به این شکل نیزارهای آن زیاد نشده بود.

 

وی در ادامه افزود: انتظارات بر این است؛ چون که منطقه مریوان یک شهر توریستی است و آدم دلش می‌خواهد از طبیعت آن لذت ببرد باید از لحاظ مسائل حفاظت محیط‌زیست و این گونه مسائل در آن دخیل باشد که مهمانان بتوانند لذت ببرند.

این مهمان کرمانشاهی در پایان خاطرنشان کرد: ازآنجائی‌که مردم شهر مریوان فوق‌العاده دوست‌داشتنی هستند و در مهمان‌نوازی سنگ تمام می‌گذارند؛ اما از مسئولین انتظار هست که بیشتر به حفاظت محیط‌زیست، پارک و فضای سبز بیشتر توجه نمایند و از نظر نظافت سطح کیفیت آن مثل شهرهای توریستی تهران، اصفهان و دیگر شهرها امتیازات آن خیلی پایین‌تر و ضعیف است و باید بیشتر به این قضیه توجه شود.