فرماندار مریوان عنوان کرد: با توجه به حجم زیاد صادرات و واردات از مرز باشماق مریوان، نیازمند آزمایشگاه استاندارد برای کنترل کیفی کالاها و مشتقات نفتی است.

به گزارش خبرنگار  «زریوار خبر»، اسماعیل احمدی فرماندار شهرستان مریوان با مهدی حسین‌پور معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران و مدیرکل استاندار استان دیدار و گفتگو کرد.

فرماندار مریوان در این دیدار عنوان کرد: با توجه به حجم زیاد صادرات و واردات از مرز باشماق مریوان، نیازمند آزمایشگاه استاندارد برای کنترل کیفی کالاها و مشتقات نفتی است.

وی در ادامه گفت: هم اکنون استاندارد در مرز باشماق نماینده‌ای به منظور کنترل کالا دارد و هنوز آزمایشگاه رسمی و ثابتی در این مرز وجود ندارد.

وی ایجاد یک مرکز نمونه برداری ثابت استاندارد را در مرز باشماق لازم دانست و افزود: باتوجه به حجم زیاد صادارات و واردات کالا در مرز باشماق کنترل بر صادرات کالا در این مرز ضروری می‌باشد.

احمدی تأکید کرد: در همراهی و حمایت از اداره‌کل استاندارد استان کردستان جهت تقویت نظام تحولی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

مهدی حسین‌پور در این دیدار گفت: بدون تردید توفیق سازمان ملی استاندارد ایران پس از ۲۶ سال در اعتبار سنجی به کالای ایرانی و عرضه آن به ۱۱۰ کشور جهان نشان از حاکمیت مدیریت جهادی با رویکرد انقلابی و مردمی ریاست سازمان ملی استاندارد ایران است.

حسین‌پور افزود: بابت حمایت و پشتیبانی در اتمام پروژه ساختمان صادرات و واردات استاندارد استان کردستان در مرز باشماق از فرماندار شهرستان مریوان تقدیر و تشکر کرد.