مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان از انجام 817 مورد بازرسی از واحدهای صنفی در راستای اجرای طرح ویژه نظارتی شب یلدا در این استان خبر داد.

به گزارش زریوار خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان کردستان، حسین رحیمیان اظهار کرد: اجرای طرح ویژه نظارتی شب یلدا همزمان با سراسر کشور از ۱۵ تا ۳۰ آذرماه در سراسر استان کردستان اجرا شد.

وی ادامه داد: در راستای اجرایی کردن این طرح، روسای ادارات تعزیریات حکومتی در شهرستان ها و روسای شعب در مرکز استان با همراهی بازرسان سازمان های صمت و جهادکشاورزی در قالب گشت های مشترک در سطح بازار حضور پیدا کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: در مجموع در ایام اجرایی کردن طرح نظارتی ویژه شب یلدا در مجموع ۱۱۲ اکیپ در وضعیت بازار در سطح استان کردستان نظارت نموده و بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفت.

وی با اشاره به شناسایی ۳۰۹ واحد صنفی دارای تخلف در راستای اجرایی کردن این طرح، یادآور شد: با حضور همزمان نمایندگان اداره کل تعزیرات حکومتی، صمت و سازمان جهاد کشاورزی، پرونده تخلف در محل واحد صنفی تشکیل شده است.

رحیمیان ادامه داد: با توجه به پرونده های تشکیل شده، در مدت زمانی کمتر از ۴۸ ساعت پرونده در شعب تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفته و رای نیز برای آن صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی به پرونده و صدور رای را بر عهده دارد، عنوان کرد: ما علیرغم اینکه وظیفه ای در بخش بازرسی و نظارت بر بازار نداریم ولی به دلیل همکاری و تعامل با سازمان های مسئول در طول سالها طرح های متعدد نظارتی را اجرا می کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: حضور بازرسان سازمان های مسئول در بازار و انجام وظایف نظارتی آنها امر بسیار مهمی است که خوشبختانه طی چند ماه اخیر و به دنبال برگزاری نشست های هماهنگی، هم اکنون بین تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و صمت همکاری خوبی آغاز شده است.

وی در پایان ضمن درخواست از مردم در راستای همکاری با سازمان های مسئول در حوزه بازار، افزود: مردم می توانند ضمن ارائه گزارش هر گونه تخلفی در بازار، کمک زیادی به سازمان های مسئول و متولی امر داشته باشند و انتظار می رود که این مهم مورد توجه جدی قرار گیرد.