ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان در دیدار با سید علی علوی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: مهارت پایه و اساس رونق اقتصاد، تولید و توسعه کشور بوده و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه شهر مریوان در دیدار با سید علی علوی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان که در دفتر امام جمعه در روز شنبه برگزار شد، با اشاره به تأکیدات پیامبران و علماء دینی مبنی بر تقویت کسب مهارت و فن و پیشه و نقش آن در سعادت و موفقیت مسلمانان در ابعاد گوناگون زندگی اظهار داشت: مهارت پایه و اساس رونق اقتصاد ، تولید و توسعه کشور است.

وی کسب مهارت و تخصص را یکی از حسنات مورد تأکید دین و شریعت اسلام ذکر کرد و افزود: مسلمان ماهر و متخصص علاوه بر این که می‌تواند در جهت کسب رزق و روزی حلال گام بردارد، نقش تعیین کننده‌ای هم در رشد و توسعه کشور اسلامی و مرتفع کردن نیاز کشور به بیگانگان خواهد داشت.

امام جمعه مریوان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی جوانان را موتور محرکه کشور در جهت رشد و شکوفایی ایران اسلامی ذکر فرموده، بر ضرورت توجه به نسل جوانان تأکید کرد و گفت: آموزش‌های مهارتی در شکوفا شدن استعداد جوانان و تبدیل آنان به افرادی مؤثر و مفید برای کشور نقش مهمی را دارد که از انحرافات و کج روی‌ها هم جلوگیری می‌کند.

وی تلفیق علم و مهارت را گزینه‌ای مناسب برای رسیدن به پیشرفت در زمینه‌های مختلف کشور دانست و تصریح کرد: اگر در کنار ثروت‌های خدادادی کشور، به مهارت نیز توجه ویژه شود، می‌توان ایران اسلامی را در زمره کشورهای پیشرفته دنیا قرار داد چراکه کشورمان با دارا بودن جوانان غیور و با تجهیز به سلاح مهارت می‌تواند قله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح کند.

در ادامه سید علی علوی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان تنها متولی رسمی ارائه آموزش‌های مهارتی غیر رسمی در چهار حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر فعالیت می‌کند.

وی افزود: اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با دارا بودن ۱۶ مرکز چارت‌دار دولتی و بیش از ۱۰۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و بهره‌گیری از تیم‌های سیار مستقر در روستاها، زندان‌ها، سکونتگاه‌های غیررسمی، مراکز ترک اعتیاد و مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی و مراکز جوار دانشگاه و …. توانسته به نیازهای آموزش مهارتی جوانان کردستانی پاسخ دهد.

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان چالش امروز جامعه کنونی را مدرک گرایی و عدم توجه مردم به‌ویژه جوانان به مقوله مهارت و مهارت‌آموزی دانست و تصریح کرد: در دنیای امروز که شاهد رشد سریع تکنولوژی و خدمات هستیم، روز به روز به گستردگی مشاغل و نیازهای انسان‌ها به مشاغل نوین افزوده می‌شود، لذا افراد باید مجهز به ابزار مهارت وارد بازار کار شوند.

علوی از مهارت به عنوان ابزاری برای خدمت به مردم در شرایط سخت نام برد و گفت: ساخت ۳۵ دستگاه کانکس و اعزام اکیپ متشکل از نیروهای متخصص برای کمک به مردم سیل‌زده لرستان و راه‌اندازی کارگاه‌های متعدد تولید ماسک تنها بخش کوچکی از خدمات انجام شده در دوران بحران بوده است.