مشاور مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با بیان اینکه آبرسانی پایدار به 10 هزار روستا در دولت سیزدهم محقق می‌شود، گفت: با توجه به ارتباط تنگاتنگ آبفا و سپاه در کل کشور و استان کردستان در طرح جهاد آبرسانی امیدواریم همچنانکه تاکنون هم افزایی خوبی میان این دو مجموعه وجود داشته این مزیت تقویت شود.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، علی جزءخراسانی در سفر دو روزه به استان کردستان در دیدار با مدیرعامل شرکت آبفا استان اظهار داشت: سیاست دولت مردمی سازی است و اجرای پروژه جهاد آبرسانی نیز در همین راستا تعریف شده است.

وی آثار اجرای این پروژه را اشتغالزایی و مهاجرت معکوس و در نهایت امیدبخشی دانست و گفت: شناسایی ذینفعان این طرح و مخاطب پژوهی و اطلاع رسانی به آنها با زبان مختص هر قشر، یک نیاز است.

آبرسانی به ۱۶۹ روستای استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان

محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان هم در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح جهاد آبرسانی در کردستان گفت: در قالب این طرح آبرسانی به ۱۶۹ روستای استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان اجرا و در حال حاضر بیش از ۴۵ درصد پیشرفت دارد.

خراسانی در ادامه سفر خود و در دیدار با قائم مقام صداوسیمای کردستان گفت: آگاهی بخشی به مردم، مستندسازی و تبین جهاد آبرسانی، انتظاری است که از صداو سیما داریم.

وی با اشاره به ایجاد کارگروه آگاهی بخشی طرح جهاد آبرسانی در کشور و عضویت صداوسیما در آن خاطرنشان کرد: صداوسیما با توجه به ظرفیت های مناسبی که دارد می تواند با زبان هنر، تلاش های وزارت نیرو در حوزه جهاد آبرسانی را برای مخاطبان بازگو کند.

رشیدی قائم مقام صداوسیمای کردستان هم با اشاره به اثرگذاری بالای این رسانه در جامعه از آمادگی این مجموعه برای انتشار بیشتر و بهتر پروژه های حوزه وزارت نیرو در استان و بویژه طرح جهاد آبرسانی خبر داد.

ارتباط تنگاتنگ آبفا و سپاه در کل کشور و استان کردستان

خراسانی در ادامه و در دیدار با مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس استان کردستان گفت: با توجه به ارتباط تنگاتنگ آبفا و سپاه در کل کشور و استان کردستان در طرح جهاد آبرسانی امیدواریم همچنانکه تاکنون هم افزایی خوبی میان این دو مجموعه وجود داشته این مزیت تقویت شود.

وی بر ضرورت ایجاد کارگروه جهاد آبرسانی استانی به موازات این کارگروه در سطح کشور تاکید کرد و گفت: توجه به مردمی سازی در طرح جهاد آبرسانی با توجه به مقبولیت سپاه در میان مردم و بویژه روستاها می تواند موجب اجرای هرچه بهتر طرح و در نهایت افزایش امید در جامعه شود.

اسماعیلی مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس استان کردستان هم با اشاره به دشواری کار در کردستان با توجه به اقلیم و شرایط کوهستانی گفت: سپاه همواره خود را در کنار وزارت نیرو و در استان در کنار آبفا می بیند و انصافا مجموعه آب و فاضلاب کردستان نیز نهایت همراهی را با سپاه در طرح جهاد آبرسانی داشته است.

وی با اشاره به اینکه هدف نهایی آبفا و سپاه جلب رضایت مردم و ارائه خدمات به آنها است، گفت: خوشبختانه این طرح در تمامی شهرستانهای استان با قدرت پیش می رود.

۱۰ هزار روستا در سطح کشور در قالب جهاد آبرسانی از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند می‌شوند

خراسانی در ادامه با درویشی مدیرکل دفتر استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری و ملکی‌ مشاور و دستیار ویژه استاندار کردستان اظهار کرد: ۱۰ هزار روستا در سطح کشور در قالب جهاد آبرسانی از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند می شوند که البته با احتساب سایر منابع، بیشتر از این تعداد روستا آبرسانی می شوند.

وی با اشاره به برنامه ریزی کارگروه آگاهی بخشی و مستندسازی جهاد آبرسانی در استانها مسئول کارگروه را استانداری عنوان کرد و گفت: برگزاری منظم جلسات این کارگروه و اطلاع رسانی گسترده برای ابرپروژه جهاد آبرسانی، می تواند اهداف این طرح که تامین آب و اطلاع رسانی به مردم به موازات یکدیگر است را فراهم کند.

درویشی مدیرکل دفتر استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری کردستان هم با اشاره به پیشرفت مناسب در حوزه جهاد آبرسانی، این‌ امر را شایسته تقدیر دانست و گفت: شرکت آبفا و سپاه بیت المقدس و خیرین آبرسان جهاد را به‌ معنای واقعی پیاده کرده اند.

وی مدیریت صحیح و هدفمند منابع آبی را یک اولویت عنوان کرد و گفت: ارتقای خدمت رسانی به مردم در شرایطی محقق می شود که بتوان‌ منابع آبی را به شیوه مطلوب اداره نمود.

درویشی خواستار توجه بیشتر به ظرفیت خیرین حوزه آب در استان شد و گفت: می توان با استفاده از این ظرفیت گامهای بلندتری برای آبرسانی به روستاها برداشت.
برگزاری جلسه با خیرین حوزه آب و بازدید از مجتمع آبرسانی نگل – برقرو شهرستان سنندج و ایستگاه پمپاژ میان راهی و مخزن روستای زونج و ایستگاه پمپاژ سرچاهی اصلی مجتمع نگل دیگر بخش های سفر دوروزه این مسئول به استان کردستان بود.