فرمانده سپاه شهرستان مریوان بیان داشت: ۶۹ فقره جهیزیه به ارزش ۳ میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون تومان به نوعروسان این شهرستان اهداء شد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، سرهنگ قیصر امیدی فرمانده سپاه شهرستان مریوان امروز شنبه ۴ آذرماه ضمن گرامیداشت هفته بسیج در مراسم اهدای جهیزیه به نوعروسان اظهار کرد: خدمت به نیازمندان یکی از مهم‌ترین اهداف نظام اسلامی ایران است.

وی افزود: اهدای این جهیزیه‌ها با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام شده که برای تأمین هر فقره جهیزیه ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

فرمانده سپاه شهرستان مریوان افزود: این جهیزیه‌ها شامل ۵ قلم کالای اساسی از جمله تلویزیون، یخچال، اجاق گاز، جاروبرقی و لباسشویی است که به نوعروسان این شهرستان اهدا می‌شود.

خانواده اولین و اساسی‌ترین نهادی است که در اسلام به آن تأکید شده است

و در ادامه مراسم اسماعیل احمدی فرماندار شهرستان مریوان خاطر نشان کرد: ازدواج رخداد و مرحله‌ای مهمی از زندگی همه افراد است و هر فردی آن را به نوعی تجربه می‌کند و سبک زندگی قبل و بعد از ازدواج با یکدیگر متفاوت است.

وی وجود تمایز سبک زندگی قبل و بعد از ازدواج را فطرت پاک انسانی برشمرد و بیان داشت: خداوند متعال فطرت انسان را طوری تنظیم کرده که وقتی که موضوع ازدواج و زوجیت مطرح می‌شود تمام زندگی انسان متحول خواهد شد و به نام ازدواج و محرمیت این اتفاق رقم خواهد خورد تا جایی که آدمی حاضر است خصوصی‌ترین مسائل زندگی خود را فقط با همسر خود مطرح می‌کند که این معجزه الهی است.

فرماندار شهرستان مریوان در ادامه تصریح نمود: خداوند متعال فطرت را در وجود انسان نهاده است و با ازدواج شرایطی را برای روح و روان آدمی شکل خواهد داد که به یک سکینه و آرامشی خواهد رسید و تنها به دلیل یک خطبه دینی و شرعی که قرائت خواهد شد همچین شرایطی را به وجود خواهد آورد.

وی با اشاره به ارزش والای نهاد خانواده گفت: خداوند متعال فطرت انسان را طوری تنظیم کرده که انسان در قالب خانواده رشد خواهد کرد و بدین معنا نیست افرادی که مجرد و تنها زندگی می‌کنند از عهده امورات خود بر نخواهند آمد بلکه تمام استعدادهای بشر که بخواهد به یک شکل متعادلی رشد کند در بستر خانواده است یعنی موفقیت‌هایی که بعضی افراد مجرد به دست آوردند فقط در یک حوزه است چه بسا فرد توانسته است در یک حوزه موفق شود اما در بسیاری از حوزه‌های دیگر تنها در چارچوب خانواده می‌تواند به ظهور و بروز برسد.

احمدی در خاتمه اظهار داشت: خانواده اولین و اساسی‌ترین نهادی است که در اسلام مورد تأکید واقع شده است و همه مباحث اسلامی بود و نبود آن از نظر تربیت و ساخت جامعه اسلامی به خانواده بستگی دارد و بسیاری از آسیب‌ها بنیاد آن خانواده می‌باشد به همین جهت در اسلام به ازدواج بسیار تاکید شده است چون خدای بزرگ که انسان را خلق کرده فعلیت، مسیر تکامل روحی و ارتقاء روحی آن را در چارچوب نهاد خانواده قرار داده است و خیلی نادر است که فرد به تمام آن چیزی که به عنوان فطرت انسانی برای آن مشخص شده است بتواند برسد.

گفتنی است در این مراسم برنامه‌های متنوعی نظیر اجرای دف‌نوازی، شعبده‌بازی اجرا شد.