در یک اقدام جهادی و با هدف حل و فصل اختلافات محلی، قاضی نجفی، دادرس شعبه اول دادگاه حقوقی شهرستان سروآباد، به همراه صلح یاران فعال، موفق به مختومه کردن چندین پرونده حقوقی و کیفری در یک جلسه دادرسی خارج از زمان و مکان رسمی دادگستری شدند و با جلب رضایت طرفین، به اصلاح ذات البین و ایجاد صلح در جامعه محلی کمک کردند.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، در یک اقدام جهادی و با هدف حل و فصل اختلافات محلی، قاضی نجفی، دادرس شعبه اول دادگاه حقوقی شهرستان سروآباد، به همراه صلح یاران فعال، در یک جلسه دادرسی خارج از زمان و مکان رسمی دادگستری، موفق به مختومه کردن چندین پرونده حقوقی و کیفری شدند.

 

این اقدام در پی شکایت‌های متعدد و دعاوی مکرر ناشی از یک اختلاف ریشه‌ای در یکی از روستاهای دورافتاده از توابع سروآباد صورت گرفت. قاضی نجفی با حضور در محل و در زمانی غیر اداری، تلاش کرد تا با جلب رضایت طرفین و رفع خصومت‌های موجود، به اصلاح ذات البین بپردازد.

 

نتیجه این جلسه دادرسی، صدور گزارش اصلاحی و پایان دادن به تمامی پرونده‌های مطروحه بود که نشان‌دهنده عزم و اراده قضات دادگستری در راستای ایجاد صلح و آرامش در جامعه محلی است. این اقدام نه تنها به حل و فصل اختلافات کمک کرد، بلکه به تقویت روابط اجتماعی و همبستگی میان اهالی روستا نیز انجامید.

 

این نوع اقدامات می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر مناطق باشد تا با استفاده از روش‌های صلح‌آمیز، به حل و فصل اختلافات بپردازند و از بار دادگاه‌ها بکاهند.