در چهارمین روز جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، هنرمندان و کارگردانان از نقاط مختلف کشور و جهان با ارائه آثار متنوع خود، فضای پارک‌ها و دریاچه زریبار را به صحنه‌های زنده و پرشور تئاتر تبدیل کردند و تماشاگران را به دنیای خلاقیت و هنر دعوت کردند.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر به نقل از کردتودی، در چهارمین روز از جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، هنرمندان و کارگردانان از نقاط مختلف کشور و جهان به ارائه آثار خود پرداختند و فضای پارک‌ها و دریاچه زریبار را به صحنه‌های زنده و پرشور تئاتر تبدیل کردند.

از جمله نمایش‌های اجرا شده در این روز، نمایش «دارستان» به کارگردانی پیام رسمتی از سنندج بود که در پارک به روی صحنه رفت و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

همچنین، گزارش تصویری نمایش «جنگ‌وصلح» به کارگردانی میثم یوسفی از تهران و نمایش «الشباب» به کارگردانی آیت قاسی عبدالرحمن از الجزایر در پارک ملت به نمایش درآمد.

این دو اثر با موضوعات اجتماعی و انسانی، توجه بسیاری از مخاطبان را جلب کرد.

در ادامه، نمایش «T» به کارگردانی حسین ایزدی از بروجرد نیز در پارک ملت اجرا شد و با استقبال خوبی مواجه گردید.

در دریاچه زریبار، نمایش‌های متنوعی به اجرا درآمد که از آن جمله می‌توان به نمایش «سفر» به کارگردانی مالک آبسالان از دهلران، نمایش «ترنج و غول درخت آرزو» به کارگردانی سعید الله یاری از اصفهان، و نمایش «هیرکان» به کارگردانی مهدی نصرالله‌زاده اشاره کرد. این نمایش‌ها با استفاده از فضای طبیعی دریاچه، تجربه‌ای خاص و به‌یادماندنی برای تماشاگران رقم زدند.

همچنین، نمایش «banana o rama» به کارگردانی فابریس دومینسی از آلمان و کانادا در همین مکان به اجرا درآمد و با استقبال بین‌المللی مواجه شد.

در پارک ملت، نمایش «کالبدشکافی» به کارگردانی سعید بادینی از زاهدان و نمایش «هچل» به کارگردانی مجتبی خلیلی از اصفهان نیز به روی صحنه رفتند و به تنوع برنامه‌های جشنواره افزودند.

این جشنواره باهدف ترویج هنر تئاتر و ایجاد فضایی برای تبادل فرهنگی، به فعالیت خود ادامه می‌دهد و هنرمندان از سراسر جهان در آن شرکت دارند. تماشاگران می‌توانند از این فرصت بهره‌برداری کرده و به تماشای آثار متنوع بپردازند.

انتهای خبر/