هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان امروز شنبه با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان گروه‌های نمایشی و مردم علاقه‌مند، در مریوان آغاز به کارکرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با اجرای کارناوال گروه‌های مختلف تئاتری از میدان شهید حسین فهمیده آغاز و مراسم افتتاحیه آن در پارک ملت برگزار شد.

آغاز جشنواره‌ای مردمی با پیام‌های امید و امنیت

اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، در این مراسم با اشاره به اهمیت این جشنواره گفت: این کارناوال بهترین مصداق برای یک برنامه مردمی است که در آن هنرمندان و مردم در کنار یکدیگر قرار دارند.

دریایی همچنین به همکاری و پشتیبانی مجموعه‌های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولین شهر مریوان اشاره کرد و افزود: این جشنواره یکی از راهبردهای جدی ما در راستای مردمی‌کردن فرهنگ و هنر است.


وی با بیان اینکه این برنامه چندین پیام مهم دارد، تصریح کرد: یکی از پیام‌های کلیدی این جشنواره این است که در شرایطی که در اطراف ما اتفاقات دل‌خراشی در کشورهای مختلف در حال وقوع است، ما در سایه امنیت و آرامش شاهد حضور هنرمندانی از سراسر کشور و دیگر کشورها هستیم.

این جشنواره به‌عنوان یک رویداد فرهنگی و هنری، فرصتی برای نمایش توانمندی‌های هنری و ایجاد ارتباطات فرهنگی میان مردم و هنرمندان فراهم می‌آورد و امید است که با برگزاری این‌گونه برنامه‌ها، فرهنگ و هنر در جامعه بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

 آغاز هفدهمین دوره با امید به استقبال مردم و نمایش صلح و دوستی

سید فاتح باد پروا، دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، در مراسم افتتاحیه این جشنواره، اظهار داشت: جشنواره تئاتر خیابانی هفدهم به همت بچه‌های تئاتر مریوان و با همکاری تمامی مسئولین و هنرمندان آغاز شده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به استقبال مردم از اجراهای این جشنواره که از بعدازظهر امروز آغاز می‌شود، گفت: این جشنواره به اینجا نمی‌رسید اگر همکاری مردم نباشد. مردم بانیان اصلی این جشنواره هستند و باهمت بچه‌های تئاتر در خیابان‌های ایران، امیدواریم یک جشنواره تخصصی و باکیفیت را امسال برگزار کنیم.

باد پروا همچنین به بخش‌های مختلف جشنواره اشاره کرد و افزود: این جشنواره شامل بخش‌های اصلی ایران، بخش بین‌الملل و بخش برگزیده هنرمندان است. امیدواریم با همکاری همه، بتوانیم یک جشنواره آبرومند که نشان از صلح، دوستی و انسانیت دارد، به جهانیان مخابره کنیم.

پیام وزیر فرهنگ برای هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان 

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی برای برای هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان صادر کرد.

در بخشی از این پیام آمده؛

«تئاتر خیابانی» به یاری صمیمیت و سادگی بیشتر در ایجاد ارتباط و پویایی و حرکت گرم بازیگرانش در معابر شهری و فرصت حضور در میان مردم، بی‌تردید بیشترین پنجره را برای گفتن از زندگی و بایسته‌هایش می‌تواند بگشاید.

ناگفته پیداست که در لایه‌های دیگر این تلاش و پویش می‌توان تقویت مؤلفۀ گرانسنگ و مغتنم وفاق ملی را در سایۀ حضور هنرمندانی از سراسر گسترۀ خاک ایران اسلامی و تنوع قومی و زبانی را در کردستان زیبا و مرزنشینان سرافرازش مشاهده کرد و نشانه‌های روشنی از توسعۀ همکاری‌های بین‌المللی حاصل شرکت گروه‌های هنری از سایر کشورهای جهان را نیز در آن به تماشا ایستاد.

این جشنواره به‌عنوان یک رویداد فرهنگی مهم، فرصتی برای نمایش استعدادهای هنری و ایجاد ارتباطات فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی فراهم می‌آورد.

انتهای خبر/