در یک شب پرنور و دل‌انگیز، مریوان به مناسبت ولادت باسعادت پیامبر اکرم (ص) میزبان جشن باشکوهی بود که با نواهای دلنشین دف و مولودی‌خوانی، فضایی معنوی و شاداب را برای شرکت‌کنندگان به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار «زریوار خبر»، به نقل از کردتودی، دوشنبه شب ۲۶ شهریورماه، به مناسبت ۱۲ ربیع‌الاول، ولادت باسعادت حضرت رسول اکرم (ص)، ویژه‌برنامه‌ای فرهنگی و هنری با اجرای دف نوازی و مولودی‌خوانی در پارک شانو شهر مریوان برگزار شد.

این مراسم با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر اسلامی، فضایی شاد و معنوی را به ارمغان آورد.

در این برنامه، هنرمندان با نواختن دف و خواندن اشعار مولودی، عشق و ارادت خود را به پیامبر گرامی اسلام (ص) ابراز کردند. شرکت‌کنندگان با شوروشوق به همراهی با هنرمندان پرداختند و لحظاتی پر از شادی و معنویت را تجربه کردند.

این مراسم به‌عنوان فرصتی برای تجدید میثاق با آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه، مورد استقبال قرار گرفت و نشان‌دهنده همبستگی و عشق مردم به اهل‌بیت (ع) بود.

با برگزاری این‌گونه برنامه‌ها، امید است که فرهنگ و هنر اسلامی در جامعه بیش‌ازپیش رونق یابد و نسل‌های آینده نیز با این ارزش‌ها آشنا شوند.

هفته وحدت فرصت تقویت پیوندهای اجتماعی و فرهنگی است

اسماعیل احمدی فرماندار مریوان در این مراسم اظهار کرد: میلاد مسعود و فرخنده حضرت رسول خدا، حضرت محمد مصطفی (ص)، در ایران اسلامی و در جهان اسلام به نام هفته وحدت نام‌گذاری شده است. امسال، سومین سالی است که مردم شهر مریوان هم‌زمان با دوازدهم ربیع‌الاول، آغاز هفته مبارک وحدت را جشن می‌گیرند.

فرماندار مریوان افزود: این جشن و سرود در پارک شانو شهر مریوان برگزار شد و به‌عنوان نمادی از همبستگی و وحدت مسلمانان، فضایی شاد و پرنشاط را برای شرکت‌کنندگان فراهم آورد.

وی در ادامه بیان داشت: در طول این هفته و همچنین در ماه میلاد فرخنده، مردم مریوان در مساجد و تکایا، در جای‌جای این دیار، به گرامیداشت این مناسبت مهم می‌پردازند.

وی افزود: جمعیت زیادی از مردم با برپایی بساط نقل و شیرینی، شادی و صلوات بر محمد (ص) را در این ایام جشن می‌گیرند و به ترویج فرهنگ وحدت و همدلی می‌پردازند.

احمدی خاطرنشان کرد: این رویداد، فرصتی است برای تقویت پیوندهای اجتماعی و فرهنگی در میان مردم و یادآوری ارزش‌های انسانی و اسلامی در جامعه.

انتهای خبر/