امام‌جمعه قبای بهاران مریوان گفت: در عصر کنونی وحدت امت اسلامی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر و مایه عزت است و وجود تفرقه در بین مذاهب موجب نفوذ دشمن و نیز خدشه در میان امت اسلامی می‌شود.

ماموستا امجد محمودی در گفتگو با خبرنگار «زریوار خبر»، به نقل از کردتودی، ضمن فرارسیدن ماه مبارک ربیع‌الاول اظهار داشت: در عصر کنونی وحدت امت اسلامی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر و مایه عزت است و همانا خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن به‌ویژه در آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل‌عمران می‌فرماید: واعتصموا بحبل اللـه جمیعاً ولا تفرقوا؛ همگی به ریسمان خداوند چنگ بزنید و دنبال آن چیزی که سبب تفرقه می‌شود نروید.

امام‌جمعه قبای بهاران مریوان اظهار کرد: تفرقه در بین مذاهب مختلف از جمله شیعه و تسنن موجب می‌شود که دشمن نفوذ پیدا نماید و در میان امت اسلامی خدشه‌ای وارد کند و به مسلمانان لطمه‌ای بزند.

وی تصریح کرد: درگذشته اختلافات کلامی و مذهبی نیز بوده؛ اما با درایت متخصصین امر با پشتوانه حکمرانان اسلامی این موضوعات ختم به خیر شده و اختلافات دامنه وسیع‌تری پیدا نکرده است.

ماموستا محمودی اذعان داشت: امت اسلامی باید با تمسک به قرآن و سنت نبی مکرم اسلام (ص) و نیز سیره عملی اهل‌بیت نقاط مشترک امت اسلامی را مدنظر خود قرار داده و امت را به‌سوی سعادت و ترقی و نیز غلبه‌کردن بر دشمنان و یاس و ناامیدی دشمنان سوق دهد.

وی گفت: وظیفه ما مسلمانان و علمایان به‌ویژه در عصر کنونی پرهیز از اختلافات جزئی است. در بسیاری از مسائل مذهبی در حوزه مناکحات، طلاق و بسیاری از مسائل دیگر اختلافات جزئی وجود دارد؛ اما این مسائل اصلی و مبتنی بر اصول‌دین نیستند؛ چون همه مذاهب بر اصول اعتقادی متفق‌القول هستند.

امام‌جمعه قبای بهاران مریوان افزود: گاهی اوقات در مسائل عبادی و در مسائل فقهی اختلافات جزئی وجود دارد؛ اما این اختلافات نباید دامنه وسیع‌تری پیدا نماید و نباید بر روی نقاط جزیی که موجب دلخوشی دشمنان می‌شود تکیه شود.

وی اظهار کرد: وظیفه امت اسلامی در عصر کنونی در مقابل استکبار جهانی با رژیم اسرائیل که چندین ماه متوالی همه فلسطین و به‌ویژه مردم مسلمان غزه را تحت‌فشار و امواج حملات خویش قرار داده، این است که باید امت اسلامی به خود بیاید و با یکدیگر وحدت داشته باشند.

وی ابراز داشت: ماه مولود، ماه بازخوانی و تجدید پیمان با نبی مکرم اسلام (ص) است که باید دست در دست هم داد و متحد بود.

وی در ادامه با اشاره به مصداق آیه ۱۰ سوره حجرات «انما المؤمنون اخوة» افزود: در حقیقت مؤمنان با هم برادرند و ما باید همدیگر را دوست داشته باشیم اگر چه از لحاظ جغرافیایی دور هستیم؛ اما دل‌هایمان باید به هم وصل باشد و غمخوار، یارویاور همدیگر باشیم تا بتوانیم قدس را از چنگال رژیم غاصب اسرائیل به اذن خداوند متعال در بیاوریم و خداوند این توفیق را نصیب ما عطا نماید که در مسجدالاقصی نماز بخوانیم.