امام جمعه مریوان به فرموده پیامبر(ص ) درباره احیای سنت اشاره نمود که آن حضرت فرموده‌اند: کسی که سنتی از سنت‌های من را زنده نماید وقتی بمیرد خداوند متعال او را در مقام شهید قرار می‌دهد و هر کسی به آن سنت عمل نماید تا زمانی که در این دنیا باشد ثواب نصیب او می‌شود.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان در خطبه نماز جمعه این هفته ضمن تبریک و فرا رسیدن ماه ربیع الاول، خاطرنشان کرد: این جمعه اولین جمعه ماه ربیع الاول، ماه متولد شدن رسول الله(ص)، اشرف مخلوقات می‌باشد و این ماه، ماهی است که ما باید از رسول الله(ص)، یاران و اهل‌بیت ایشان با انجام دادن فرموده‌ها و سنت‌های آنان در کارها و زندگی خود یاد نماییم.

امام جمعه مریوان اظهار کرد: سنت‌های زیادی از پیامبر(ص) در بین مسلمانان از بین رفته یا به فراموشی سپرده شده است.

وی افزود: بهتر است که ما سنت‌های پیامبر(ص) که به فراموشی سپرده شده‌اند آن را احیا نماییم حتی اگر یک سنت هم شده باشد.

امام جمعه مریوان در ادامه سخنان خود به فرموده‌ پیامبر (ص) که می‌فرماید‌ کسی که سنتی از سنت‌های من را زنده نماید وقتی بمیرد خداوند متعال مقام و پایه شهید را برای او قرار می‌دهد و هر کسی به آن سنت عمل نماید تا زمانی که در این دنیا باشد ثواب نصیب آن می‌شود، اشاره نمود.

وی در بخشی دیگر از بیانات خود به عفاف و حجاب اشاره داشت و بیان کرد: حجاب در زندگی انسانها دارای اهمیت است و موجب می‌شود تا انسان‌ها از آسیب‌های اجتماعی دور بمانند.

وی در ادامه سخنان خود به آیه ۳۰ سوره نور (قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكى‌ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِما يَصْنَعُونَ) اشاره داشت و گفت: مردها باید چشمان خود را از نگاه به نامحرم فرو گیرند و دامن خود را حفظ نمایند.

ماموستا شیرزادی ابراز کرد: حجاب فواید و کارکرد بسیاری  در زندگی انسان‌ها دارد و یکی از کارکردهای مهم آن در حوزه اجتماعی است که انسان را از ارتباط‌های بی‌بندوبار محفوظ می‌دارد و امنیت اجتماعی او را فراهم می‌کند.

وی گفت: رعایت حجاب و عفاف تنها مختص زنان نیست و تمامی جامعه باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

امام جمعه مریوان خاطرنشان کرد: در قرآن آیاتی زیادی درباره عفاف و حجاب وجود دارد و زنان با قراردادن آموزه‌های قرآنی در زندگی خود سلامت معنوی خود را ایمن نمایند و نیز خود را در برابر توطئه‌های دشمنان مصون نگه دارند.