فرمانده سپاه مریوان گفت: برقراری امنیت پایدار در مرزهای کردستان و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی از اولویت‌های سپاه است

قیصر امیدی در گفتگو با خبرنگار «زریوار خبر» به نقل از کردتودی، اظهار کرد: سپاه شهرستان مریوان در راستای آماده‌سازی موکب‌ها و برقراری امنیت مسیر برای زوار اربعین حسینی (ع) اقداماتی از جمله امنیت مسیر جاده‌های منتهی به شهرستان از سنندج، سقز و نیز سروآباد تا مرز باشماق را انجام داده است.

فرمانده سپاه مریوان بیان داشت: در شهرستان مریوان ۲۶ موکب برپا شده که ۵ موکب آن متعلق به سپاه این شهرستان است که یکی از این موکب‌ها به نام امام رضا (ع) در نقطه صفر مرزی مرز باشماق است که بزرگ‌ترین موکب است و در این موکب جایگاه و مکان مناسبی برای استراحت و شب ماندن برادران و خواهران و نیز ارائه خدمات پذیرایی صبحانه، ناهار و شام وجود دارد.

 وی گفت: زائرسرای سپاه مریوان واقع در مرکز این شهرستان با ظرفیت ۷۰۰ نفر و همچنین دو سالن ورزشی که هر کدام با ظرفیت ۴۰۰ نفر برای استقرار شبانه زوار آماده شده است و نیز در دو یادمان هم آمادگی کامل از نظر استراحتگاه و پذیرایی در سه وعده‌غذایی برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی وجود دارد.

 امیدی اذعان داشت: در تمامی موکب‌ها امنیت کامل برقرار است و در اغلب موکب‌ها کسانی که در حال ارائه خدمات هستند و نیز کسانی که برپایی موکب‌ها را تقبل زحمت فرمودند از جامعه اهل‌تسنن بومی شهرستان مریوان هستند.

 وی گفت: در راستای اربعین حسینی خیرین و مردم مریوان زحمات زیادی کشیدند از اوایل تیرماه افراد زیادی تماس گرفتند و حتی بسیاری از افراد حضوری مراجعه کردند آن چه که ما الان به زوار واگذار می‌کنیم حقیقتاً از خیرین است، آن چه که خیرین شهرستان مریوان و برادران اهل‌تسنن به‌عنوان میزبان زوار اباعبدالله الحسین واگذار می‌کنند ما هم به‌عنوان مجری به زائرین واگذار می‌نماییم.

 فرمانده سپاه مریوان در پایان ابراز کرد: در زمینه امنیت جای نگرانی وجود ندارد؛ چون همه دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی امنیت کامل را برقرار نموده‌اند و باتوجه‌به اینکه شهرستان مریوان سومین سال به‌عنوان میزبان زوار اباعبدالله الحسین (ع) است امسال شرایط خیلی بهتر از سال گذشته است و تعداد زوار بهتر و بیشتر از سال گذشته از مرز باشماق تردد نموده‌اند.

انتهای خبر/