رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: استاندار، فرماندار، شهردار، موکب داران، دستگاه‌های دولتی و نهادها همه زیرساخت‌های و امکانات لازم را به بهترین شکل فراهم کردند؛ لذا تأکید و توصیه می‌کنم که زائران عبور از مرز باشماق را از دست ندهند.

به گزارش خبرنگار «زریوار خبر» به نقل از کردتودی، شامگاه روز سه‌شنبه ۲۳ مردادماه سید مجید میراحمدی در جمع خبرنگاران در مرز باشماق مریوان بیان داشت: مرز باشماق و تمرچین دو مرز موردنظر ما بوده که این مرزها بتوانند به‌عنوان کمک به سایر مرزها به‌ویژه در سال‌هایی که با گرمای هوا در ۱۲ سال آینده مواجه هستیم قرار بگیرند و از سال گذشته مورد استقبال زائرین قرار گرفت.

 رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: سال گذشته عزیزان زائر ما یک مشکلاتی در امر حمل‌ونقل داشتند که امسال این مشکل برطرف شده است؛ بنابراین توصیه‌ام به زائرین این است که مرز باشماق و مرز تمرچین را برای سفر خود برای ایام اربعین انتخاب کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: اولاً این دو مرز از آب‌وهوای معتدل برخوردار است و تفاوت درجه حرارت این دو مرز با مرزهای مهران و خسروی حدود ۲۰ درجه است لذا در حال حاضر اینجا هوای بسیار مطبوع و طبیعت بسیار زیبا و خوبی را دارد.

میراحمدی اذعان داشت: از نظر حمل‌ونقل از مرز باشماق تا سلیمانیه اتحادیه میهنی کردستان زائران را به‌صورت رایگان منتقل می‌کند، جاده بسیار خوبی دارد و همه شرایط خوب را برای اینکه زائرین ما یک سفر راحت و ایمن را داشته باشند فراهم شده است.

وی گفت: استاندار، فرماندار، شهردار، موکب داران، دستگاه‌های دولتی و نهادها همه زیرساخت‌های و امکانات لازم را به بهترین شکل فراهم کردند تأکید و توصیه می‌کنم که زائران عبور از این مرز را از دست ندهند حتماً یک‌بار از این مرز عبور نمایند به‌عنوان یک خاطره خوب برای یک سفر معنوی حتماً در ذهن آنان باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به ارزیابی خدمات مرز باشماق گفت: خدماتی که ملاحظه کردیم خدمات بسیار خوبی است و همه عزیزان شرایط بسیار خوبی را فراهم کردند و از موکب دارهای مردمی تشکر می‌کنم یک جلوه عملی از اتحاد و همدلی و روابط بسیار صمیمانه بین عزیزان اهل‌سنت و شیعه ما وجود دارد و یک تجلی و نماد واقعی از اتحاد شیعه و سنی است و یک جلوه به‌یادماندنی برای همه عزیزانی که حضور پیدا می‌کنند.

 رئیس ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: در آن‌سوی مرز هم حقیقتاً عزیزان اتحادیه میهنی کردستان عراق سنگ تمام گذاشتند و شرایط بسیار خوبی را فراهم کردند و زائر ما برای عبور از این مرز هیچ مشکلی را مشاهده نمی‌کند.

وی در پاسخ به سؤال آیا امسال به نسبت سال گذشته زائرین زیادی از این مرز باشماق عبور می‌کنند، گفت: سال گذشته آن طوری که استاندار فرمودند و آمار ما نشان می‌دهد بیش از ۵۰ هزار زائر از این مرز عبور کردند انتظار ما این است که امسال این عدد افزایش قابل‌توجهی پیدا کند لازمه آن این است که شما خبرنگاران و عزیزانی که کار رسانه‌ای انجام می‌دهند شرایط خوب این جا را به اطلاع مردم و زائر عزیز برسانند که مورد استقبال قرار بگیرد.

وی در پاسخ به سؤال به زائران چه توصیه‌ای دارید اظهار داشت: به همه زائرین توصیه‌ام این است که حتماً این مرز را انتخاب کنند.