سرکنسول ایران در سلیمانیه گفت: در طی بازدید انجام شده در دو طرف مرز باشماق و عراق آمادگی کامل در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی وجود دارد و از طرفی باتوجه‌به اینکه هوای مرز باشماق و طرف سلیمانی مطلوب‌تر است زوار می‌توانند از این مسیر تردد نمایند.

به گزارش خبرنگار «زریوار خبر» به نقل از کردتودی، محمد محمودیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه روز دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ با حضور در مرز باشماق از شرایط و امکانات ایجاد شده در دو سوی دو مرز برای تردد آسان زوار اربعین بازدید کرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران با مدیران مرزی باشماق عراق و ایران دیدار و در خصوص طیفی از موضوعات مرزی گفتگو کرد.

محمد محمودیان در ادامه از مواکب اربعین و زیرساخت‌های خدمات به زائرین بازدید و از همه دست‌اندرکاران و خدمت‌رسانان به زائرین تشکر کرد و در گفتگو با خبرنگار «زریوار خبر» به نقل از کردتودی، اظهار کرد: امروز فرصتی دست داد که بتوانیم از دو طرف مرز بازدیدی به عمل‌آوریم و مقدماتی را که تهیه شده مورد بازبینی قرار بدهیم و طرف عراقی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی آمادگی کامل دارد و مسیرهای را اختصاص داده و ۱۸ گیت را برای زوار مشخص کرده است.

سرکنسول ایران در سلیمانیه افزود: در مرز باشماق طرف ایرانی موکب‌های متعددی را خادمان امام حسین (ع) تهیه کرده‌اند و همگی آمادگی کامل برای استقبال از زوار امام حسین (ع) دارند. در قیاس با سال گذشته امکانات، تعداد نیروها و موکب‌های بیشتری برای خدمت‌رسانی به زوار امام حسین (ع) آمادگی دارند.

وی گفت: باتوجه‌به اینکه هوای مرز باشماق و طرف سلیمانی مطلوب‌تر است زوار می‌توانند از این مسیر تردد نمایند و اگر تمایل داشته باشند می‌توانند یک شب در تکیه کسنزانی اقامت گزینند و بعد از طریق کسنزانی با مینی‌بوس به کربلا یا اگر تمایل داشته باشند به کاظمین و سایر عتبات مراجعه و زیارت می‌کنند.