جلسه ستاد اربعین حسینی استان کردستان با حضور مقامات، مسئولین ارشد استانی و شهرستانی در سالن شهدای دولت فرمانداری شهرستان مریوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «زریوار خبر»، روز سه‌شنبه ۹ مردادماه جلسه ستاد اربعین استانی با حضور مقامات استانی و شهرستانی به‌منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی ارائه خدمات ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف به زائرین در سالجاری در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان مریوان برگزار شد.

استارت هدف گذاری برای میزبانی و پذیرایی ۵۰۰ نفر زائر در مریوان در حال انجام است

فرماندار مریوان در این جلسه ضمن عرض خیرمقدم به اعضای ستاد اربعین استان کردستان اظهار کرد: افتخار بزرگی است که بار دیگر فرصت پیش آمد که تحت لوای سید الشهداء دورهم جمع شویم و بار دیگر خادمی زوار آن حضرت نصیبمان شده است.

اسماعیل احمدی تشریح کرد: در دوسال گذشته تحت هدایت و مدیریت عالی استان استاندار کردستان، معاون سیاسی امنیتی استاندار و رئیس ستاد اربعین استان، الحمدلله در شهرستان آنچه که سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان در سطح استان بوده با هدایت این بزرگواران و پای‌کار بودن اعضای ستاد اربعین شهرستان و هدایت و راهنمایی‌های امام‌جمعه مریوان، اجرا شده و یک افتخار دیگری بر تاریخ مریوان افزوده شد.

وی تأکید کرد: عنوان «شکوه دلاوری» ایران برای مریوان، این مدال افتخاری که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تارک شهر مریوان نصب کردند، عنوان زیبنده‌ای بود و بار دیگر این شکوه دلاوری، وحدت و یکدلی کشور و اشتیاقی که در بین مردم مریوان وجود دارد حقیقتاً زائدالوصف و خارج از توصیف و بیان ماست.

احمدی افزود: به همت ستاد اربعین استان و پای‌کار بودن شهرستان، استارت کار برای میزبانی و پذیرایی از زائران عزیز باهدف گذاری ۵۰۰ هزار نفر در شهرستان مریوان در حال انجام است.

فرماندار مریوان تصریح کرد: تمهید مقررات برای استقرار مواکب و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده‌ای که باید انجام پذیرد استارت خورده است.

ادارات در معرفی مرز باشماق در ایام اربعین اهتمام داشته باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در این جلسه گفت: مرز باشماق مریوان با وجود آب‌وهوای مناسب، به‌صورت مطلوب به زائران معرفی نشده است و ضروری است دستگاه‌های استان در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

مهدی رمضانی اظهار کرد: آمار ثبت نامی زائران اربعین در کشور به ۷۰۰ هزار نفر رسیده که از این میزان ۳ هزار نفر مرز باشماق را به انتخاب کرده‌اند.

وی گفت: حدود ۰.۴ درصد کل آمار ثبت‌نامی‌ها به کردستان اختصاص دارد که به‌شدت پایین است و این یعنی دستگاه‌های استان نتوانستند به‌خوبی در معرفی این مرز عمل کنند.

وی بر لزوم احصا مشکلات در مرز تأکید کرد و گفت: راهبرد ما تکریم زائران و سفری با حداکثر امنیت و آرامش است.

رمضانی اذعان کرد: در طی ۲ سال گذشته بالغ بر ۶۰۶ میلیارد تومان اعتبار اربعین فقط از طریق وزارت کشور در اختیار دستگاه‌های استان قرار گرفته است و ضروری است که برای نظم بیشتر در این مرز تلاش شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه تردد زائران در شهرستان مریوان باید چهره‌ای فرهنگی از این شهر را نشان دهد، گفت: همه باید برای انجام هر چه‌بهتر امور کمک و پشتیبانی کنیم؛ اما اصل کار را باید مردم انجام دهند.

وی به آثار و برکات اربعین اشاره کرد و گفت: برکات معنوی این ایام قابل‌قیاس با برکات مادی نیست.

رمضانی خاطرنشان کرد: سال گذشته مجموع آمار گردشگری در محدوده شهرستان مریوان ۱۵۰ هزار نفر که بعد از اربعین به بیش از یک میلیون رسید و این جز با تردد زائران میسر نمی‌شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خدمت به زائران را از مصادیق تقوا و عبادت دانست و گفت: در سال گذشته بیش از ۳۳ میلیون زائر به کربلا عازم شدند و این نشان فرصتی مغتنم است که باید در امر معنوی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

خدمتگزاری نوعی ایثار است و بزرگ‌ترین عبادت، عبادت اجتماعی است

امام‌جمعه مریوان نیز در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ماه محرم بیان کرد: یکی از الطاف و نعمت‌های الهی برای بشریت ایمان و اسلامیت است.

حاج ماموستا شیرزادی تأکید کرد: از افتخارات ما مسلمانان اول ایمان، بعد ایثار و در نهایت شهادت است که در واقع بزرگ‌ترین ثمره ایمان ایثارگری و بزرگ‌ترین ثمره ایثارگری شهادت است.

وی اذعان کرد: با عنایت بر اینکه در کشور مسلمان به دنیا آمده و فرزند پدر و مادر مسلمان هستیم، وظیفه داریم روحیه ایثار و شهادت داشته باشیم؛ چون ما محب حضرت محمد مصطفی (ص) و اهل‌بیت آن حضرت هستیم.

وی بیان کرد: بغض و محبت دو مقوله جدا هستند که نشانه ایمان‌دار محبت و غیر ایمان‌دار بغض به پیامبر و اهل‌بیت ایشان است.

امام‌جمعه مریوان افزود: خدمتگزاری نوعی ایثارگری است، بزرگ‌ترین عبادت، عبادت اجتماعی است که همانا خدمت به مردم است.

وی افزود: باتوجه‌به فرمایش امام علی (ع) فرصت همانند ابروباد از دست خواهد رفت، پس بیایید تا فرصت داریم از آن در راه خدمت به مردم استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: به شما توصیه می‌کنم از حرف‌زدن کم کرده و به عمل بیفزایید و در این راه خدمت هم اگر از انسان‌های عمل‌گرا تعریف نکنیم بی‌انصافی است.

وی در پایان بیان داشت: از خداوند متعال خواستارم به لطف و کرم خود مستضعفین جهان علی‌الخصوص مردم غزه را بر حکومت ظالم و کودک کش یهود نصرت و یاری فرماید.