فرماندار مریوان از آماده سازی شهر مریوان برای میزبان خدمت رسانی به زوار اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، روز شنبه ۶ مردادماه جلسه ستاد اربعین با حضور فرماندار شهرستان و اعضای شورای تامین، مسئولین ادارات عضو در سالن جلسات شهدای دولت فرمانداری به منظور هماهنگی لازم کمیته ها جهت خدمت رسانی هرچه بهتر به زائرین برگزار گردید.

اسماعیل احمدی فرماندار شهرستان مریوان، با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش‌، اظهار کرد: از تلاش کمیته‌های ستاد اربعین در راستای فراهم کردن زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم برای تردد زائران اربعین حسینی از مرز باشماق مریوان قدردانی می‌کنیم.

وی همچنین با تاکید بر آسیب‌شناسی روند تردد زائرین اربعین حسینی در دو سال گذشته، خاطرنشان کرد: امسال ضروری است با ایجاد یک ترمینال ویژه برای زائرین در محل کربلای معلی و یا نجف اشرف و راهنمایی زائران برای بازگشت از مسیر باشماق، پیش بینی‌های لازم صورت گیرد.

احمدی با تاکید بر اهمیت توجه به اصول ایمنی در روند حمل و نقل زائران اربعین حسینی و ایمن‌سازی بیشتر راه‌های ارتباطی شهرستان، اضافه کرد: توجه به مسائل ایمنی از جمله خط‌کشی، ایجاد گاردریل، نصب تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی و نصب نیوجرسی در مسیر تردد زائران اربعین حسینی، ضروری بوده و در این زمینه دستگاه‌های متولی در سریع‌ترین زمان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در ادامه توجه به تکمیل زیرساخت‌های لازم از جمله تامین آب، ارتباطات و فناوری و برق پایدار را در پایانه مرزی باشماق مورد تأکید قرار داده و افزود: در مسیر تردد زائران اربعین حسینی در شهرستان ارتباطات و فناوری و پوشش‌های اینترنتی تقویت شده و از نظر ارتباطی نیز مشکلات  موجود حل شود.

فرماندار مریوان بر اهمیت استقرار واحدهای بهداشتی، درمانی و امدادی در مسیر تردد زائرین اربعین حسینی از مسیر مریوان تا مرز باشماق و کریدورهای عبوری زائرین نیز تاکید کرده و یادآور شد: ضمن استقرار بیمارستان صحرایی در پایانه مرزی باشماق، داروهای مورد نیاز به ویژه برای گرمازدگی نیز باید تامین شود.

وی با تاکید بر اهمیت معرفی مرز بین المللی باشماق و مزایای این مرز برای تردد زائرین اربعین حسینی، افزود: در این زمینه صدا و سیمای مرکز استان با تولید مستند مناسب درخصوص ابعاد مختلف پایانه مرزی باشماق و ویژگی‌های این مرز برای تردد زائران اربعین حسینی و پخش آن در شبکه‌های بین‌المللی و ملی، می‌تواند نقش موثری ایفا کند.