دبیر کمیته سلامت اربعین حسینی(ع) در استان از آمادگی های حداکثری جهت رفع تمام عیوب و نواقص آمبولانس ها و موتورلانس ها، اتوبوس، آماده بکار بودن سایر ناوگان لجستیک ۱۱۵ استان و اضافه نمودن پایگاه های شهری و جاده ای و پایانه مرزی باشماق برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی(ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، حسین جعفری با اعلام این خبر و نیز با اشاره به افزایش تعداد ۳ آمبولانس شهری در مریوان و پایانه مرزی افزود: تعداد ۳ پایگاه جاده ای در جاده های موصلاتی به مریوان اضافه می‌شود.

وی به استقرار اتوبوس آمبولانس با ظرفیت ده تخت و ۴ نفر نیرو از ابتدا مراسم رسمی اربعین تا پایان مراسم در پایانه مرزی باشماق اشاره کرد و گفت: در مدت زمان مراسم رسمی اربعین ۱ موتورلانس با نیروی تخصصی در مرز باشماق مستقر می‌شود.

دبیر کمیته سلامت اربعین از آمادگی کامل اورژانس هوایی در تمام ایام اربعین خبر داد و گفت: در مواقع مورد نیاز از طریق پد بیمارستان بوعلی مریوان بیماران را به مراکز مرجع انتقال داده می شوند.

جعفری از مستقر شدن خودروی فرماندهی عملیاتی ۱۱۵ جهت پایش پایگاه های اورژانس در مریوان سخن گفت و افزود: استان معین بعنوان پشتیبان برای استقرار حداقل ۴ آمبولانس با نیروی لازم پیش بینی و هماهنگ شده است.

دبیر کمیته سلامت اربعین حسینی(ع) در استان با اشاره به پیش بینی تمهیدات لازم برای انتقال سریع و به موقع آسیب دیدگان احتمالی در حوادث واقع در عراق گفت: این تمهیدات با هماهنگی با سازمان هلال احمر صورت گرفته است.

جعفری ادامه داد:جمع آوری آمار و دستورثبت و ضبط کلیه فعالیتها برابر عناوین آماری اعلام شده از طرف مرکز هدایت عملیات (EOC) مستقر در سازمان اورژانس کشور و تعیین یک رابط آماری برای کلیه اعضاء کمیته بهداشت و درمان جهت ارائه گزارش روزانه به مرکز هدایت عملیات (EOC) انجام می‌شود.