نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار اجرای پروژه کمربندی غربی مریوان در وزارت راه و شهرسازی تأمین اعتبار شده و به‌محض انتخاب پیمانکار کلنگ احداث و آغاز به کار این پروژه در روزهای آتی به زمین زده خواهد شد.

امید کریمیان در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر، به نقل از کردتودی، اظهار داشت: پروژه کمربندی غربی شهر مریوان که از سال ۱۳۹۳ استارت آن زده شده بود و کلنگ آن به زمین خورد تأمین اعتبار شد دستگاه اجرایی آن اداره کل راه و شهرسازی بود و این پروژه ۳ کیلومتر طول داشت.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس تصریح کرد: این پروژه تا پایان سال ۱۳۹۵ دو کیلومتر از طول آن و احداث یک دهنه پل رودخانه کلین کبود انجام شد متأسفانه اکنون ۸ سال است که این پروژه غیرفعال می‌باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های اینجانب در بحث تبلیغات انتخاباتی و بعد از شروع به کار در مجلس دوازدهم ادامه پروژه کمربندی غربی شهر مریوان و رفع مشکل گره ترافیکی، بحث تردد کامیون‌ها و ماشین‌های حامل مواد سوختی، نفتی و مازوت نفت‌ها است که از مرز باشماق به سمت گمرکات کشور یا بالعکس از گمرکات دیگر به سمت باشماق کامیون حامل بارهای ترانزیتی از داخل شهر مریوان باعث آلودگی صوتی، مشکل تردد، تصادف و همچنین ناامنی می‌شوند.

وی در ادامه افزود: آتش‌سوزی ماشین‌های سوختی باعث شده بود که پروژه کمربندی غربی شهر مریوان به‌عنوان یکی از مطالبات اولویت‌های مردم این شهرستان باشد به همین مناسبت جلسه‌ای با حضور فرماندار، امام‌جمعه، دادستان، شهردار، شورای شهر، مالکین تشکیل شد که خوشبختانه تملک پروژه انجام شده است و از همه عواملی که در این قضیه دخیل بودند جای تقدیر و تشکر را دارم.

کریمیان در پایان اظهار کرد: اعتبار اجرای پروژه کمربندی غربی شهر مریوان هفته گذشته در وزارت راه و شهرسازی با دستگاه اجرایی در راه و شهرسازی و اداره کل راهداری تأمین اعتبار شده و به‌محض انتخاب پیمانکار کلنگ احداث و آغاز به کار این پروژه در روزهای آتی به زمین زده خواهد شد.